Efter att ha följt denna tråd ett tag kan jag inte låta bli att lägga mig i, och det som slår mig är bristen på professionalism.
Det verkar som om dom flesta vill ha distanssporten på den nivån vi har idag.
Jag själv vill hela tiden lära mig mer och komma framåt, för mig vore det drömmen om det fanns fler Jondykurser, träningsläger, avelsföreläsningar, träningslära med tester gjorda på distanshästar mm. ja allt som kan föra mig och distansen framåt.
Jag hade en illusion om att alla distansryttare tänker som jag gör ,men nu är det tydligen inte så.
Det är ju vi som är distansen och bara vi som kan göra den proffisionell och inte vara en andra klassens tävlingsryttare med andraklassens hästar.
Är det inte värt att lägga pengar på din tävlingshäst som bär dig mil efter mil, vill du inte att din häst skall ha dom bästa generna för att klara det du begär av den.
Jag tror på framtiden och envisas med att föda upp hästar som med rätt ryttare kan komma hur långt som helst.
Och det är klart att Isolde skall ha ett föl eller fler, det är bara att ställa er i kö och beställa ett av Mia.
Ingela Brinkefeldt