Avkommor till travaren Noble Action - finns dom i livet?

Bansan

Trådstartare
Någon som äger eller känner till någon avkomma efter denne hingst som var far till två av mina varmblodsston. Båda dessa ston blev efter sin karriär helt fantastiska ridhästar o den ena hoppade med lätthett 140 cm o gjorde det dessutom med stil...
Funderade över om det kanske e nåt överlag med Noble Actions avkommor att de funkat bra även som ridhästar.

Bara en fundering :confused:

Jag hade en född 92, men jag sålde honom till en tjej i Dalarna, han lever tyväärr inte längre , förmodligen hade han en hjärntumör...Wolfland Cruiser hette han
Sen hade jag en konvalecent, en helt underbar häst, vacker som en dag...han heter Smiss King Action och både lever o tävlar än :) :)
ridbarheten har jag ingen koll på....

Var de svartbruna? Det verkar ju vara en ganska genomgående färg på Noble Actions avkommor... Min "Bellan" var i stort sett helsvart o en helt underbar individ o även "MW" var mer svart än brun o med ett fantastiskt psyke...

Wolfland var svart, smisse brun....men dom brukar bli mörka de jag haft hand om (för hundra år sen ;))

Vi hade en Noble Action-avkomma född 1992. Tyvärr var han knepig och passade varken som tävlingshäst eller ridhäst. Han såldes till Gotland som ridhäst men var helgalen och fick sluta sina dagar endast 5 år gammal. Tråkigt för Mille var en himla fin häst, svartbrun var han också.

om du går in på travsport.se och vidare sök sportinfo och häst så kan du där sedan lista alla hans avkommor (446 st)
Dom sista är födda 1996

AM

Den jag kände var rätt ok byggd för ridning, men hon var EXTREMT skör (behandlad ett otal ggr i frambenen), extremt skvättig (man var långt inne i skogen på en nanosekund oavsett om man red eller körde), lätt i ändan som få. Hon var snabb som blixten oavsett om hon skulle sparka någon (häst eller människa) eller om det var från start. Galopperade i mål som etta ett antal ggr då det inte var henne värdigt att trava imål som tvåa. Detta är en häst man inte glömmer, men jag är ganska glad att hon inte var min (hon fick två avkommor en kom till start och sprang ihop 600').

Sv: Avkommor till travaren Noble Action - finns dom i livet?

Fick sån lust att väcka liv i denna gamla tråd & höra om det kanske finns fler Noble Action-avkommor bland bukisarna :idea:

Jag har haft en häst som hade Noble Action som morfar.
e:Florida Sun

Han var 161 brun något apelkastad och stickelhårig på överarmen hf.
En mycket egen herre som inte gillade att hanteras av någon annan än mig.
En av hans egenheter var att han stegrade på komando.
Trygg stabil och orädd.

Han var travhäst <3 åring. Det gick aldrig att köra honom i lopp då han vände å skenade när dom försökte få in honom på banan :crazy:. Villket ägaren förmodligen svor många fula ramsor över då han var SNABB!
Blev inriden som 3 åring. Blev utbildad ganska långt i dressyr. Han kunde ex göra byten (6-7st) i varje steg!
Ridskole häst under vintern som han fyllde 7. Där vantrivdes han något fruktansvärt. Det var där jag fick tag på honom.
Hopphäst 7-10 åring. Hoppa var ganska kul. Tyvärr så var det på riktigt blåbärs nivå då han inte hade någon större talang för det.
Som 10åring så bytte vi gren till distansritt. Där passade han betydligt bättre! Han älskade det. Gick ritter tom 120km. 2 DM guld, 3 SM starter och 7:e bästa ekipage i sverige 2003 hann vi med.
Som 14 åring fick han hovledsinflammation båda fram. Första gången han vart skadad i sitt liv. Sommaren därpå pensionerades han efter att hovledsinflammationen hade kommit tillbaka. Pension hjälpte inte. Inflammationen kom tillbaka igen våren han var 16 och på försommaren avlivades han.

/Linnea

Jag har ett sto med Noble Action som morfar. Hon är idag 15 år, mörkbrun (på vintern svart), har fått två föl, varav den sista är 2 år. Underbart sto med härligt temperament. Startsnabb som tusan i voltstart, vände på en femöring. Ska låna ut henne nu för fortsatt avel. Ska betäckas med Home Alone. Jättespännande.

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 211
Senast: pastejja
·
Träning Donetta går just nu på ett fantastiskt bete. Rinnande vatten,stora träd och vidsträckta ängar. Det finns en stor lada att gå in i vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 793
Senast: Kratus
·
Avel Trodde jag skulle slippa detta i år eftersom tanken var att få en fin och frisk fölis i april. Nu ville sig ju ödet annorlunda och mitt...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 937
Senast: Valencia
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar