Avkommor till De Noir

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mianders
  • Startdatum Startdatum
M

Mianders

Skulle vilja ha information om De Noir avkommor- någon som har erfarenhet av dem? Temperament, strl m.m

Sv: Avkommor till De Noir

Här är en dotter från hans 1:a årgång -04.Suuuuper temprament,ganska liten vid köp som nybliven 4åring men växte sent så det blev 4cm under sommaren som 4åring,slutmåttet blev 164cm.
Han är inte känd för att ge stora hästar ;)

Och så här ser hon ut utan kläder,riden för 4 gången.

Tack! Hon ser trevlig ut! Jag har ett sommarföl e. De Noir, en hingst född maj -09. Han är hittills en mycket vettig individ! Ska bli spännande och se vad det blir av honom! Stoet är dräktigt med De Noir i år igen- ägaren vill ha ett sto föl o tyckte att årets föl ändå var så pass fin att hon ville betäcka med samma igen.
Flera De Noir avkommor???

Just det där med mkt bra temp. verkar vara ett tydligt kännetecken av De Noirs avkommor!Vi har ett sto f.07 efter denna hingst som vi fött upp,hon är nog den trevligaste häst jag nånsin träffat (jag har träffat många).Så lättsam,samarbersvillig osv. Allt vi gör med henne "går som på räls",inriden på ytterst kort tid!Vill verkligen vara me oss människor,ja nästan hellre än med dom andra hästarna. Hon är dessutom mycket vacker,svart med bläs och vita strumpor,9 på typ vid fölvisning (bild kommer senare),fina jämna gångarter och hoppar med superteknik! Den här tjejen blir nog inte så liten,ca 166-167 är hon nu.Då är hennes mamma bara 159cm (e.Marwin). Jag skulle inte tveka att använda denna hingst igen!

Liknande trådar

Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Oknytt
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 923
Senast: Lea88
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 450
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III