R
Racer
Sv: Avkommor för tävling
Gimmick skrev:Kul med lite svar, men på slutet flummade ni ut i detta med premieringar. Iofs intressant, men inte riktigt vad jag var ute efter just nu.
Jag vill ha fler svar från ryttarhåll! Spetsar till mina formuleringar lite, utan att mena något illa med det.
*Vad kan ni erbjuda uppfödarna? Reklam - hästtransporter, Tidningar (reportage), Vad gäller hästen så blir det en vältränad, väl-hanterad (van vid transporter, skoningar, vet.kontroller, tävlingsmiljöer, vana att få gå fram överallt i skog och mark)
*Varför ska andra föda upp bra, billiga hästar åt just er? Billiga?? Jag trodde det var för att uppfödarna ska få ut mer för sina hästar?? Det kan väl vara värt ett bra avtal med en duktig distansryttare? Syftar då inte på mig själv, eftersom jag är "nybörjare" ännu. *Vad kan ni åstadkomma som gör att uppfödarna ska vilja fortsätta "sponsra" ryttarna, istället för att gå över till t.ex. avel av utställningsaraber. Någon påpekade ju redan tidigare att man mycket tidigare kan få "utdelning" i den genren.
Nu har jag ingen som helst erfarenhet av utställningshästar och är kanske ute och cyklar, men om jag köper en utställningshäst, vad har jag för garantier att den fungerar som ridhäst vad gäller ridbarhet och hållbarhet? Det måste väl ändå vara en merit om jag som uppfödare kan säga att syskon, mamma eller pappa har gått/tränas för distanser upp till 12-mil (ett ex.)
Har varit ute och kollat några hemsidor för distansryttare och det är inte ens alltid som tävlingshästarnas härstamning finns med, än mindre vem som är uppfödare. Det är bl.a. sådana uppgifter som känns viktiga att få ut om man är uppfödare.
Finns säkert många fler fördelar med att som uppfödare "hjälpa" en distansryttare, läste någonstans att distansen var den starkast växande ridsportsgrenen... Många potentiella köpare alltså!