Avkommor efter Weltman

gismo

Trådstartare
Hej!

Jag är lite nyfiken hur det går för Weltmans avkommor, hur gamla är de äldsta? Är det kanske någon som har en häst efter weltman (som jag :love: )
Någon som har sett Weltman live, kommentarer...
Min är 1,5 år och hingst och helt underbar såklart!
Berätta allt ni vet!
MVH/Gismo :)
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Jag har följt resultaten från 3-årstesten och kan konstatera att han har stor andel klass I-avkommor. Det som varit utmärkande är dock att många har varit väldigt små, under eller runt 160-strecket. Hur stor är din?
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Har en kompis som väntar föl efter honom nästa år. Har också sett och träffat honom live. Helt otroligt trevligt temprament. Rör sig mkt bra och är ja, jätte trevlig. Har en del kort som jag tagit på honom om du är intresserad.
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Gud vad glad jag blir när du säger att de är små, 160cm är perfekt för mig, min är nu ca 153-155 cm, hoppas han inte blir så stor, hans mamma är bara 153cm men hon har stora hästar bakåt i stammen.
Min är visad på fölchampionat med 47p, klass 1.
MVH/Gismo.
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Hej!

Det vore jättekul att se kort på honom, jag åkte till falsterbo samma år som mitt sto var dräktigt och skulle se honom där i dressyen, och när vi satt spända på läktaren så sa de precis när klassen skulle börja att de hade en sen strykning, gissa vem :cry:
Sen har det inte blivit av att åka och se honom, han har väl inte varit ute så mycket sista två åren heller.
Min pålle har ärft det coola temperament som Weltman verkar ha, samt att han har inte förstått det där med att vara hingstig än.
Har du korten digitalt på datorn eller?
MVH/Gismo
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Jag tog en hel del kort på honom i Helsingborg, finns på vår hemsida. Har också sett några avkommor, då ca 1-3 år, trevliga! :)

Mvh Cissi
 
Sv: Avkommor efter Weltman

i mitt stall finns det en fölunge som Weltman är pappa till.. jätte mysig och jättesnygg fölunge!!

jag har sett Weltman "live" när ett ridhus invigdes.. mkt snygg e han gillar hans huvud spec mkt!!
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Har fött upp ett sto e:Weltman hon är född -01. Hon är inte liten, vet inte exakt men hon är nog uppåt 1,67 skulle jag tro nu hon var ca 1.63 som två åring (mamma 1,60). En helt underbar dam med ett supertemperament, rör sig mkt trevligt och har nog framtiden för sig. Hon såldes som två åring så jag har inte sett henne live sedan dess, har inte sett Weltman själv heller men har hört att han ska ha ett supertemperament. Skulle kunna tänka mig använda honom igen, till rätt sto. :banana:
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Hej. jag har själv hållt på med Weltman och suttit på honom korta stunder och han säja att han är underbar! Han temperament och psyke är fantastiskt! Har aldrig träffat en trevligare häst eller en häst med sådan ridbarhet! Han är genomärlig hela tiden! dom stunder som jag red lärde han mig otroligt mkt!
Hans skritt är ju den mest enorma jag suttit i iaf.. ! :)

Och han nedärver ju sitt psyke!
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Hejsan, är helt ny här inne o superdålig p det här med forum o snack... undrar vart det här svaret hamnar. Såg ditt svar Frosse tror jag iaf du hette, jag har själv en häst efter Weltman som idag är 6 år o som jag köpte som 10 månader gammal. Tror att min är den första årskullen efter Weltman. Min häst är iaf en riktig stjärna, oj nu skryter jag kankse...har fått W skritt o psyke nja vet inte, mkr bra psyke men mkt bus o alltid positiv o glad allra helst. Är även en lovande dressyrstjärna...hm skryt igen tror jag, är uttagen o går förbundsträningar för Lars Andersson. Nu är det min tränare som rider han o de satsar högt. Några fler här som har Weltman avkomma i samma ålder? Visst får man väl skryta lite om sin häst eller skriver ni ner mig nu?
Mvh/Eva
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Åhhh den super fina vet jag vem som fött upp!!!
hej Eva förresten....
//Tina
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Finns en till med samma möderne e WELTMAN fast med syster till din som mamma...den är 5 år och plac i dom flesta av sina starter i år . (LA)

//Tina
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Heeeej Tina,

Fniss vad kul att du var här!! ja du ska bara veta vad nöjd jag är med min häst/din uppfödning. Om du har vägarna förbi sthlm så bara måååste du komma o träffa din föredtta son...
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Hej! Jag har ett sto på sju år efter Weltman. Är intresserad av bilder på honom. Är det någon som har det och som kan tänkas dela med sig av dem? TACK pfh!!
 
Sv: Avkommor efter Weltman

Jag planerar att betäcka mitt sto med weltman nästa vår och skulle hemskt gärna vela se lite bilder på hans avkommor! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 571
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 301
Senast: Anna
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 512
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp