Avkommor efter Jobie Tempest

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Jennifer Nilsson
  • Startdatum Startdatum
J

Jennifer Nilsson

Vad har ni för erfarenheter av Jobie T avkommor?

Jag får hem en 2åring efter honom nu i slutet av maj, efter han har gått premielopp...
Har en del erfarenhet av hans avkommor men tänkte höra med er vad ni tycker och tänker... :)

Sv: Avkommor efter Jobie Tempest

Mycket trevliga om ens lite egna och bitiga som hingast men övervägande mycket trevliga och fina hästar något sena i huvudet så man får ta det lugnt.

ÄLSKAR alla jag träffat på!!!!

Men, bara haft ston. Ett var snällt som 17, min bästa vän, men hade en vilja och kämparglöd som hette duga. Bara bet i. Hade låg 14-tid som rekord m och 12-tid på k -tror jag.

Annat sto, mer nerver och inte lika tuff. Sprang också bra, öppnade super, också 14-tid...

Vet fler som bra. Tror flera har humör men är godmodiga också. En åring i närheten som också är gudomlig. Lättlärd och lyhörd. Tuff utan att vara dum i hagen.

Om jag någon gång skulle skaffa egen häst skulle jag välja ett sto efter Jobie Tempest.

Varning dock för korsförlamning och dålig rygg! Bara man är med och passar inga problem. Laddar upp energi helt otroligt. Ex rygg: Ej ligga på jämt, skogsridning, galoppträning, stretching.

Tack för era svar!
Då har vi nog ganska så lika uppfattning om avkommorna...
Har dock hört så mkt från olika personer att dom ska vara riktigt jävliga och slår en ur vagnen titt som tätt osv... (visst finns det sånna Jobie avkommor oxå, men jag har iaf inte sett allt för många)
I vilket fall som helst så är det inte den uppfattningen jag har fått av hans avkommor.. :)

Tack för era svar!
Då har vi nog ganska så lika uppfattning om avkommorna...
Har dock hört så mkt från olika personer att dom ska vara riktigt jävliga och slår en ur vagnen titt som tätt osv... (visst finns det sånna Jobie avkommor oxå, men jag har iaf inte sett allt för många)
I vilket fall som helst så är det inte den uppfattningen jag har fått av hans avkommor.. :)

De jag har kört har varit supersnälla i vagn men lite "elaka" utanför vagnen bitas o så men inget dumt. Dom har dock en tendens att bli heta oavsett stamm på mamman (det jag menar med sena i huvet) så man får bara ta det lugnt och se till att dom inte får anledning att bli heta. Lycka till :bump:

jag passar en 3-årig jobie tempest-valack.. jättetrevlig häst att hålla på med, alltid glad och positiv till allt.. kan dock bli något pigg att köra ibland.. kvalar på onsdag för övrigt..

hade en hingst för några år sen oxå.. kan han vart runt 4 år då tro :confused:?? lite bitsk men väldigt charmig..

vi var på väg att ta jobie tempest till våran märr i år men sen ångra sig "cheferna" och tog super photo kosmos istället :p

jag passar en 3-årig jobie tempest-valack.. jättetrevlig häst att hålla på med, alltid glad och positiv till allt.. kan dock bli något pigg att köra ibland.. kvalar på onsdag för övrigt..

hade en hingst för några år sen oxå.. kan han vart runt 4 år då tro :confused:?? lite bitsk men väldigt charmig..

vi var på väg att ta jobie tempest till våran märr i år men sen ångra sig "cheferna" och tog super photo kosmos istället :p

Ja Jobie avkommorna är lite hetsiga av sig så man får ta det väldigt lugnt med dom. Men otroligt snälla och fina djur är det. :D Lycka till med kvalet:D

Ja, det är den uppfattningen jag fått om Jobie avkommor oxå. Nu har han i vilket fall anlänt och än så länge så sköter han sig kanon fint! :) Älskar den lilla kraken redan :love:

Lycka till med kvalet, kmr nog gå fint! Vart jobbar du förresten?
/Jen

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: The Beast
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka