Avkommor efter GRÁSTEINN FRÁ GRAFARKOTI

Sv: Avkommor efter GRÁSTEINN FRÁ GRAFARKOTI

det blir riktigt spännande att se hur Grasteinn och hans avkommor utvecklar sig är jättenyfiken på hans älsta(i sverige) avkomma, måste åka och hälsa på snart igen och höra hur långt de kommit med honom, ska ta massa bilder när han är inriden sen o så.
han är förövrigt till salu tydligen spännande.

nu ska ni få se vad jag hittat för sött:love:

denna lilla fian, Freya-07
är efter grasteinn.

18987652.jpg

visst är hon helt underbar.
det är inte ägaren till Grasteinn som äger denna lilla eller hennes mamma, mamman är ombetäckt med Grasteinn så i år kommer ett föl till från samma mamma.

hon och mitt hingstföl Glampi efter Grasteinn är riktigt lika i ansiktet såg jag.

och i år som kommer (om allt går bra) runt 12st MiniBebis Grasteinn föl födas;)

Senast ändrad:

Sa ljus den lilla krabaten pa de sista bilderna ar! Vad ar det for farg pa den?

Helt ljuvlig i vilket fall!

Far nog ge Grasteinn en tanke som potentiell fader at framtida fol...

på den sista bilden så är det Gimli, han har troligtvis samma färg som sin pappa, silvermusblack:)

Senast ändrad av en moderator:

ohh bebis, hihi min snutt.

aha de va Gimli misstänkte det med de va rätt lika som små men isold har ju lite typ som en bläs endå va?!

jo gimli vet jag är silvermusblack provred Ponza och funderade på mellan gimli, glampi och mestur.

men de blev glampi:)
han vet vi ju inte riktigt vilken färg han blir, i passet kommer det stå silverbrunblack men han börjar bli mer och mer silvermusblack.

förresten har han blitt stor om du är ute i stallet varje dag? kan du inte ta en ny bild på honom?

på bilden med isold är det gimstenn med va?

Såg att Grásteinn skall visas igen. På Strömsholm den 29/5-1/6.

/Malin

Jag har ingen avkomma, men en släkting:)
Mitt ungstos farmor Eida frá Skáney är mormor till Oskasteinn och alltså gammelmormor till Grasteinn. Eida är ett fint sto som använts i aveln på Oddholi en del. Någon här hade väl en dotter med?

Nu har iaf Östra Greda fått ett jättefint hingstföl e. Grásteinn. Han är silversvart med något tecken.

Lite OT men jag är väldigt nyfiken på hur man uttalar Grásteinn. Jag säger nog Grausteitn, säger jag rätt då? Har fått lära mig att á=au och nn=tn.

Ungefär så:D á är inte riktikt au men nåt åt det hållet. nn är kanske mer dn än tn.

Såg att Grásteinn skall visas igen. På Strömsholm den 29/5-1/6.

/Malin

ja jippi kommer bli jättespännande gissa vem som kommer sitta bänkad.

kostar inträde något förresten?

vart såg du att han skall visas har de kommit ut med något schema ännu?

Nej vissa uttal blir väldigt bökiga. Som om jag skulle gå ut i hagen och ropa "Kom Briaudn!"
Knappast... Han får helt enkelt heta Brann :D

Sorry för trådkap. Jag ska vara tyst nu :o

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 733
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 494
Senast: iNHALE
·
Islandshäst Hej folket. Nu är det så att jag härom dagen satt och diskuterade med en kompis om att få tag i föl/unghästbilder/bilder på mamma o...
Svar
0
· Visningar
924
Senast: Hejochhå
·
Skola & Jobb Skulle behöva lite input och hjälp att tänka och då är ju Buke absolut bästa platsen! Gammal medlem, anonymt konto just nu. Är 30+ och...
2
Svar
37
· Visningar
3 889
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar