avkomma efter seth bowl,ostartad hingst...

sara_90

Trådstartare
japp, kommer att få hem en avkomma ifrån seth bowl, denne hingst är f 2009,men pga död fd fd ägare som var travfolk så blev det inget med denna hingsten som travstjärna. frågan är, kan jag få in han på travet ,är det ens någon ide?
ej heller inkörd..
han har inget pass,men det skulle vara på G och är ej frysmärkt. denna hingst har bott hos en ridtjej som inte har intresse för trav...

vad skulle pass/frysmärkning m.m kosta ?
och vad tycker ni?:grin:

Sv: avkomma efter seth bowl,ostartad hingst...

Eftersom han är tillverkad här, kan jag säga att fölavgiften ÄR betald, men att den inte är inregistrerad.

Är pappren inskickade till STC i tid, så kostar inte frysmärkning/pass nånting.
Det enda du kan göra är att ringa dit och fråga om registreringsansökan inkommit i tid. (Vilket jag tyvärr inte tror).

Som ck säger, ring stc och fråga, har bara papperen kommit in under första levnadsåret så ska det gå att regga honom, annars blir det nog svårt (dock fick en god vän en häst reggad när den var två, så det går, men det måste till speciella omständigheter. Å andra sidan kanske dödsfall hör till dessa?). Jag var själv väldigt sen med registreringen på en avkomma som vi födde upp, men där kom papperen in i tid, dock fel ifyllda och sedan flyttade vi två gånger och de hamnade på det första stället (100 mil från oss), men när vi väl fick tillbaka papperen och kunde sända in dem rätt så var det inga problem att göra slutregistreringen.

Någon får väl rätta mig om jag har fel nu, men OM papperen har kommit till ST kan du gå in och slå på stoets namn, då ska det gå att få fram att hon har en avkomma som är ej färdigregistrerad. Om det inte står någonting så har papperen inte kommit in till ST, då kan du ju alltid ringa och prata med dem men det lär bli väldigt dyrt att registrera den (min bekant betalade 6000+moms för att få den registrerad).

Den finns inte med under mamman, men ring STC och kolla ändå, har du en jädra tur så är pappren inskickade.

Hej allihopa.

jag ringde stc och dem sa att dom skulle kolla inteckningarna m.m??
och att det kanske skulle kosta en slant pga försenat något...dom skulle iaf höra av sej för dom sa att de va en bunt papper dom skulle kolla...

så du har haft hollywood hemma hos dej?

är denne killen värd pengar (tänker på att farsan verkade va bra?!)
eller kan man lika gärna sälja han som ridhäst?...

funderar på om ja ska behålla han. eller om ja ska sälja han..behåller jag han blir han ridhäst,säljer jag han blir chansen 50/50..

Efter den hingsten är det i stort sett osäljbart utan meriter tyvärr.

Att hästen inte ens är inkörd är ett väldigt stort minus, så vill du inte behålla och testa själv, leta efter ett bra hem.

Efter den hingsten är det i stort sett osäljbart utan meriter tyvärr.

Att hästen inte ens är inkörd är ett väldigt stort minus, så vill du inte behålla och testa själv, leta efter ett bra hem.

Instämmer.

TS:

Jag tror att det är lättare att hitta någon som vill göra ridhäst av den än en som vill börja göra travhäst av den nu.

Det tar lika lång tid att bygga upp senor och ligament på en äldre häst innan man börjar jobba fart - men det glöms ofta bort eftersom hästen i mer vuxen ålder kan springa. Samt att den missat en del av den viktiga förberedelsen under tiden den växer.

Seth Bowl hade meriter, helt klart. Men en icke inkörd tvååring är inte värd några pengar alls, möjligen ett par symboliska tusenlappar.
(Fast de avkommor jag sett har varit förvånandsvärt fina.)

Hej hej, ja okej
då vet jag hur läget är iaf;)

tack ni som har svarat.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 859
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 343
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI