Avgift för barnomsorg

Sv: Avgift för barnomsorg

*Knapprån*

Man betalar ju för platsen, inte för timmarna. Platsen kostar ju betydligt, betydligt mer för kommunen än det lilla man betalar upp till maxtaxan. Ett barn som går 20 timmar tar upp en plats lika mycket som en som går 50 timmar.
 
Sv: Avgift för barnomsorg

Men hur är det med det andra då? Min egentliga fråga? Eller andra delen av min ursprungliga fråga! :D Vad vet ni och vad tycker ni om det?

För de som tjänar över kommunernas brytpunkt (vilket inte är en speciellt hög årsinkomst) så innebar maxtaxan en ganska stor reducering av barnomsorgsavgiften.
 
Sv: Avgift för barnomsorg

I vår kommun så betalar man för 15 h barnen -såvida de ej fyller 4 för då är det gratis. Om man går på dagis. Går man hos dagmamma som våra barn gör så blir det inte gratis för de timmarna, utan vi får 30% rabatt. För man anser inte att dagmammornas verksamhet är pedagogisk!!!


Innan maxtaxan kom så betalade vi 1535:- för ett barn. Nu betalar vi 1204:- för tre heltidare varav en har 30% pga 4 års regeln samt en på fritids. Att vi betalar så pass mycket mindre är för att jag pluggar nu. Men oavsett vilket så sjönk det rejält för oss då maxtaxan infördes. Avgiften är % på inkomsten och olika %satser på olika barn. Den yngsta är alltid dyrast.



Gira :banana:
 
Sv: Avgift för barnomsorg

Det var ju helt klart skillnad! Lite lättare att jämföra när man har lite siffror! Tack! :)

/Timsetim
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 291
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 505
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp