Avfuktare med IP54 (minst)?

R

Raderad medlem 142449

Någon som har lyckats hitta en avfuktare med kapslingsklass IP54 minst? Hur jag än söker så hittar jag ingen :confused:

Tar även gärna emot tips på värmefläkt (fristående) minst IP54!

Munters tror jag har avfuktare med ip 54-klassning. Annars är det nog stor risk för att de flesta bara är testade för ipX4 och alltså tål vatten men inte är kontrollerade för damm/partiklar. Men det borde finnas också med tanke på att vattenskador ofta är en byggarbetsplats samtidigt som de avfuktas.

Det gäller torkrum.
Skulle ändå säga att fukt bör ventileras bort. En enkel väggfläkt borde vara billigare och effektiv. Eller saknar utrymmet ytterväggar?

Att tänka på isf är att en avfuktare genererar mycket värme, så köp den först och element sen, om du får behov av det, så slipper du slösa pengar i onödan :)

Skulle ändå säga att fukt bör ventileras bort. En enkel väggfläkt borde vara billigare och effektiv. Eller saknar utrymmet ytterväggar?

Att tänka på isf är att en avfuktare genererar mycket värme, så köp den först och element sen, om du får behov av det, så slipper du slösa pengar i onödan :)

Det finns ytterväggar men om vi ska installera en ventilationsfläkt så behöver vi ta in elektriker och då kändes det mycket enklare att köpa en avfuktare med stickpropp.

Det finns ytterväggar men om vi ska installera en ventilationsfläkt så behöver vi ta in elektriker och då kändes det mycket enklare att köpa en avfuktare med stickpropp.
Med tanke på priset på vanliga avfuktare hade jag börjat med en vanlig ventil (utan fläkt) och tillskottsvärme om jag var du. Har ni testat det?

Med tanke på priset på vanliga avfuktare hade jag börjat med en vanlig ventil (utan fläkt) och tillskottsvärme om jag var du. Har ni testat det?

Nej, det har vi inte, stallet är bara ett skal än :) men precis som du säger så hade vi tänkt börja så, med ventiler och värmefläkt.

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: Elo
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
605
Senast: Exile
·
Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan...
2
Svar
39
· Visningar
1 178
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
480
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka