Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då blir det jätte bra. Du stamboksför henne samtidigt som du visar ditt föl
Den får 1 poäng aom registrerad SWB om den inte har några meriter från 3-års test, kval.bed eller tävling. Är den registrerad i SWB och "blev" ponny och tävlar som ponny då vet jag inte hur det registreras, Ringa ASVH och fråga, det kan dom bättre än mig!
Om hon plac sig i msv hoppning tror jag hon får räkna 4 poäng till sig själv och hon blir AB premierad. sen räknar man avkommornas högsta poäng endast en gång. Föl som är registrerade får 1 poäng, eller hästar utan några meriter. Sen kan du själv se på ASVHs hemsida på storeglemente vilka förärvningspoäng du kan tillgodoräkna henne. Ang BLUP så tycker jag att det står rätt så överskådligt förklarat på deras hemsida också.
Egna resultat påverkar BLUP och om de inte är väldigt olika de hon redan har så kommer du främst att märka det på att talet för medelfel minskar. Med andra ord det blir en säkrare bedömning av henne när hon skaffar sig själv mer meriter.
En mätning eller en placering kommer inte att påverka synligt. Kan jämföra med mitt sto som hade -0,5 i mankhöjd och själv blev inmätt till 167 cm hon har nu efter tre visade avkommor vara av två varit över 170 cm på kvalitén fått 0,7.
Så för att ditt sto ska ändra sitt index så att det verkligen syns om inte avkommor och andra släktingar också bättrar på sina meriter krävs ett antal placeringar.
Lite beror det också på om hon har fått ett riktigt index eller om hon har ett preliminärt. Det preliminära kan ett sto få när hon är efter föräldrar som själv har index. Har hon ett "riktigt" så kommer det inte att göra så stor skillnad som om hon har ett preliminärt (härstamningsindex)
Ja det som du skriver är precis så som jag med förstår det, och hon har ju en bedömning, den står med på hennes sida, några tävlingsresultat har vi ännu inte, och jag har svårt att tro att hennes far inte uppfyller kraven! Kanske har de bara missat henne..?..