Avelsvärdebokstav Höjning/Sänkning

Emsan

Trådstartare
Såg att Iowa & Maloubet har blivit upphöjda till A.
Brukar inte alla höjningar/sänkningar komma samtidigt? För fler måste det väl vara?

Borde inte Quite Easy bli Elit snart?

Själv har jag inte sett så många Iowa & Maloubet avkommor, men tydligen nerdäver de sig bra.

Sv: Avelsvärdebokstav Höjning/Sänkning

Ja, det är närmast en skandal att Quite Easy inte fått sitt Elit och nu verkar han inte få det iår heller :confused:
Vet att jag var "upprörd" över det redan i tråden förra året.

Både Iowa och Maloubet har finfina hopphästar ute på banorna, även några internationellt.

Jag har ett sto Iowa-fullblod. Hon har fullblodets lätthet och elegans men Iowas hopphuvud. Det blev jättebra!

Iowa har inte så många avkomlingar men de som finns har presterat väldigt bra.

A

Ja, det är närmast en skandal att Quite Easy inte fått sitt Elit och nu verkar han inte få det iår heller :confused:
Vet att jag var "upprörd" över det redan i tråden förra året.

Både Iowa och Maloubet har finfina hopphästar ute på banorna, även några internationellt.

Han har ju inte index så att det räcker tom för höjning till A skall de ha lägst 130 hopp eller 125 dressyr

QE har 125 hopp o 115 dressyr och når alltså inte upp till de index de satt.

Sen är frågan om han verkligen är en elit hingst sett till hur mkt avkommor han har fått så har han ju inte förärvt sig super precis, finns några godbitar men finns massor av trist. Tycker nog en elithingst skall ha större andel riktigt bra avkommor så är faktiskt inte alls förvånad att elitet uteblir.

Nej, jag har förstått att det är det svenska blup-indexet de tittar på.
Q E har lämnat många bra internationella hästar och han är precis lika bra som övriga elithingstar (går inte att jämföra med Cardentos superförvärvning men t ex Felicianos m fl).

Alla hingstar som har många avkommor har lämnat en hel del "skit" också speciellt om man som QE hade hög dräktighet (= fick ston som egentligen skulle till andra hingstar men inte tog sig med dem).

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: miumiu
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 423
Senast: Solstig
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 177
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar