Avelsförsäkring

Reykur

Trådstartare
Bör man avelsförsäkra en framtida avelskatt "från början" så att säga eller avlesförsäkrar man då det är dax för parning och kull?

Sv: Avelsförsäkring

Jag avelsförsäkrar redan från början. Har man otur uppvisar katten ett avelsdiskvalificerande fel innan man hunnit försäkra katten och då kan man inte kräva ut någon ersättning för förlorat avelsvärde.

Det krävs bara en tidig livmoderinflammation som kräver kastrering för att man ska stå där utan avelshona och utan utbetald ersättning för förlorad avelsförmåga. Kanske har man svårt att få honan dräktig och krävs det då en fertilitetsutredning vill man gärna ha henne försäkrad redan från början.

Är det en hane kan tidiga urinvägsproblem sabba möjligheterna att få ut någon ersättning för förlorat avelsvärde (i värsta fall kan man ju vara tvungen att amputera penis och då har man inte mycket avelshane kvar).

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Ni som har haft en katt med livmoderinflammation, vilken behandling har er katt fått? Och hur har det gått? Min katt är under...
Svar
11
· Visningar
649
Senast: Tsaren
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka