Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har ju kanske inte det lämpligaste stoet att lägga Jazz på - risken där är ju väldigt stor att det blir HETT.
På tal om ryttare - har ni erfarenheten att de bryr sig om stammarna? För det som jag har sett i dressyrsvängen är att de mest bryr sig om individen de har framför sig, hur den rör sig och beter sig.
Vet ett Jazz-barn född i år u. ett mycket tryggt och "långsamt" sto som blivit absolut lagom i psyket så han bör passa den typen av lite sävligare märrar - har du ingen sån?!
QUOTE]
Har ju tyvärr inte det. Tycker oerhört mkt om vårt sto som är mkt tillmötesgående och vänlig men lugn och sävlig är inte de ord som kommer för mig när jag tänker på henne.
Trevlig att rida, dock helt oskolad eftersom hon gått som fölsto sen hon var tre år.
jo, men stammen säger en hel del om individen. För det allra mesta. Därför kan de nog vara svårt att få en toppryttare intresserad av en dåligt stammad, eller ostammad häst, trots enorma kvaliteer!
Du har ju kanske inte det lämpligaste stoet att lägga Jazz på - risken där är ju väldigt stor att det blir HETT.
På tal om ryttare - har ni erfarenheten att de bryr sig om stammarna? För det som jag har sett i dressyrsvängen är att de mest bryr sig om individen de har framför sig, hur den rör sig och beter sig.
Vad är en dåligt stammad häst för dig ? Svenskstammat ?
Mia
en dålig stammad häst är en häst som inte har prestationer på varken möderne eller faderne, med kanske sänkta hingstar på fädernet. svenskt eller inte, det skiter jag i. En dålig stam är en dålig stam. Om en toppryttare skall åka o titta på en dålig stammad häst krävs det nog en del övertalning och antagligen filmer, hur bra hästen än är. Har man en toppstammad häst, så är det sannolikt mkt lättare att locka de bra ryttarna till köp eller samarbete.
Sen om du kan visa upp den såkallade dåligt stammade hästen som rör med enorma kvaliter till en bra ryttare skiter den nog i vad stammen är bara den tycker om hästen ....