C

cisco

"Bebisen" dog!!
Jag är så ledsen och besviken. Väntade en liten halvblodsbebis den 9 Juni, men den kom ut redan i förrgår. Det blev en jättejobbig fölning för att det låg fel och var redan dött. Vi fick köra till djurkliniken för att få ut fölet och rädda stoet. det blev en jättevacker fuxhingst med bläs och fyra vita strumpor.Stoet mår bra, det känns oerhört skönt, men oh, vad jag saknar "bebisen". :(

Ååh.. fy, så hemskt sorgligt!!! :cry:

Men skönt att stoet klarade sig, trots allt! Obduceras fölet nu då?

Känner med dig då jag också har förlorat 1 föl i år fast det gick ju tiden ut :( men det var ju andra saker som gjorde det.
Tänker på dig.

Visst är det så!? :(
Jag har inte fött upp något eget föl tidigare och är jättenervös och ju mer jag läser desto oroligare blir jag... Jag tycker att allt verkar gå på tok för alla i år! Dödfödda föl, förlossningskomplikationer, ston som inte klarar fölningen... Det måste vara nåt särkilt i år! :crazy:
Fy vad jag är nervös för mitt sto nu...

Tänker på dig & stoet! Hoppas att hon klarar det på bästa sätt.

Tänker på dig! Du har rätt att sörja något som du har gått och väntat på så länge! :cry:

Hoppas att det går vägen med stoet och att du har möjlighet att prova igen.

Lill / Stall Nöbbeled

Flera vänner har haft otur i år, mycket händer och jag lovar att jag är minst lika nervös som du nu inför "min" fölning. Gäller att vara med vid fölningen så har man i alla fall minskat chansen rejält. :crazy:

Det är bara att hålla tummarna... :crazy:
Jag har inte ägt min "blivande mamma" så länge, så jag vet inget om hennes tecken på fölning. Förra ägaren sa att hon inte visar nåt alls, bara går undan och fölar i lugn och ro. De har aldrig varit med vid hennes fölningar (3 st). Så vill inte jag ha det, jag vill (precis som du skrev) vara med och kunna göra allt jag kan om något skulle inträffa...

En del ston är lite egna av sig, jag har övervakningskamera och stod och skröt att jag minsann aldrig har missat en fölning sedan denna kamera köptes!!

Döm av min förvåning när jag kom ut till stallet efter att vaknat 1 gång/timma och tittat på övervakningskameran, inget föl, men i boxen bredvid står det ett föl och tittar på mig....
Kompisen hade fölat istället utan någon förvarning samt 10 dagar för tidigt! Jag vakar förtfarande på det andra stoet nu en vecka över tiden. :eek:

:rofl:
Antar att du blev paff!?
Men det stoet klarade sig helt själv då, inga komplikationer?
Hoppas att nästa föl också kommer snart...det är jobbigt att vaka!

Jag har bara haft mitt sto sedan slutet av januari så jag vet inte heller hur hon beter sig - det märks så småningom. Jag tror inte att de tidigare ägarna vakat på henne heller, hon har ju gått på lösdrift på ett stort stuteri så dom kommer nog inte i håg just hur hon betedde sig.

Din stackare och stoet med. Hoppas att Ni får en ny chans till en ny bäbis!

Jo minst sagt, men hon är en fantastiskt mamma. Mitt andra sto fick idag kl 15,00 när jag var på väg till tandläkaren bara la hon sig ned och fölade!!! Också ett pyttelitet sto föl. Hon tog fem timmar på sig att hitta juvret, det blev ingen tandläkare för mig inte! :)

Usch, jag vet hur det känns.
Hoppas att allt löper utan komplikationer med stoet.
Má sá gott och ta hand om er.

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
T
Hästvård HejHej!! För ca 2 veckor sen så köpte jag tillbaka min islandshäst som varit hos en seriös uppfödare i ett år ca. Hon betäcker sin...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: tinkewink
·
Avel Jag har ett sto som jag betäckte på inrådan av veterinär när hon var 5år, pga att hon skulle vila ett år från ridning efter en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577
Senast: maria_b
·
N
Avel I går natt klockan 03.05 gick vattnet för mitt sto. 03:15 föddes en mörkbrun/svart hingst unge med bred bläs och 4 vita jämna...
2
Svar
24
· Visningar
2 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat