L

lia2

Hej.

Jag undrar om det är någon som vet hur länge ett Varmblodssto kan vara i avel? Har ett sto som har varit i avel men inte på ett par år, hon är 14 år. :)

Sv: Avel

Det är 16 år som är bäst före datum på ett avelssto som inte får föl varje år. Det är i den åldern som åldersförändringarna börja komma i livmodern. Förändringar som gör att det både blir svårare att få stoet dräktigt och för henne att behålla fostret hela tiden ut. Av någon anledning som forskningen inte vet så får ston som föl varje år också dessa förändringar men det påverkar inte dem på samma sätt.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 397
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2