Dilli_Blue

Trådstartare
Ja nu har jag en fråga. När det gäller hoppning på "ungponny" så vet jag att jag som är över 18 år få tävla ponnyn i avd B (om det EJ ser tokigt ur) upp till ponnyn är 6 år (?) MEN hur blir det i dressyren då, om jag vill tävla dressyr på min ponny som är ex 5 år gammal. Vad är det för regler som gäller då??? Har läst i TR men hittade inget om det (bara om hoppningen..) TACKSAM för svar!!

Sv: Avd B

Nej, det är inte samma sak i dressyr. Vill du som myndig tävla din d-ponny så får du göra det i storhästklasser.

Ungponny avdelningar finns inte längre i dressyr.

Utöver varianten som b_a_l skriver så kan även ungponny med överårig ryttare starta utom tävlan i vanliga ponnyklasser (men då måste ekipaget vara proportionerligt).

Okey, men även om jag rider "utom tävlan" så blir jag väl bedömd som alla de andra som "tävlar" liksom..?

Man får tävla ungponny tills de är 6år i dressyr. Min syster är 21 år och rider våran 6 åriga c-ponny i lokal dressyr, vi tävlade med henne senast igår. Hon rider avd B då. Alla unghästar i avd B får rosett när de har över 50 % och det blev den första rosetten för henne igår i LC:1. :banana: Du får vara vuxen och tävla ungponny i avd B fast det måste se propotioneligt ut.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg