Men, vad säger ditt försäkringsbolag?
Jag busade med en hund som lyckades nocka mig och spräcka en hörntand. Det gick på försäkringen.
Jag busade med en hund som lyckades nocka mig och spräcka en hörntand. Det gick på försäkringen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läste om det där för ett tag sen, och det lät som att olycksfallsförsäkringar inte tar sånt, men att frisktandvårdsavtalet brukar täcka även om det inte ingår "olyckor". Men det kanske är olika.Har du någon försäkring? Då kan du få ersättning, det fick jag när jag bet av en bit av tanden på musselkött som hade en pärla /sten i sig.
Jag hade en försäkring genom facket som gick in och täckte. Sökte för skojs skull och fick ut ca 4000 har jag för mig.Läste om det där för ett tag sen, och det lät som att olycksfallsförsäkringar inte tar sånt, men att frisktandvårdsavtalet brukar täcka även om det inte ingår "olyckor". Men det kanske är olika.
Jag fick gå akut i morse med avbiten tand och även min tandläkare sa att det här kommer att handla om rotfyllning och krona. Jag vågade inte fråga vad det isåfall kan kosta eftersom 10 minuters jobb med att täppa igen det trasiga provisoriskt gick på 960. Man borde ha blivit tandläkareVarit hos tandläkaren nu. Jag behöver en rotfyllning och en krona och sammanlagt kommer kalaset kosta drygt 14 000. För EN tand .
Jag har lagat samma tand som det gått bitar av två ggr och varje gång 1000 kr. Men två månaders mellarum. Nu är det bara en lite kant på ca 1 mm kvar ovanför tandköttet. Men jag tror den är död så jag undrar vad tandl säger nästa gång. Himla dyr tandJag fick gå akut i morse med avbiten tand och även min tandläkare sa att det här kommer att handla om rotfyllning och krona. Jag vågade inte fråga vad det isåfall kan kosta eftersom 10 minuters jobb med att täppa igen det trasiga provisoriskt gick på 960. Man borde ha blivit tandläkare
Ja, det blir lätt sådär när det börjar gå bitar ur en tand. Min som kraschade igår kväll gjorde det första gången en kväll för nästan exakt tre år sedan. Och dessvärre skulle jag med ett flyg till Grekland nästa morgon, med vidarefärd med färja till en liten ö där det inte finns tandläkare. Så jag var ju skiträdd att få ont.Jag har lagat samma tand som det gått bitar av två ggr och varje gång 1000 kr. Men två månaders mellarum. Nu är det bara en lite kant på ca 1 mm kvar ovanför tandköttet. Men jag tror den är död så jag undrar vad tandl säger nästa gång. Himla dyr tand
Nu har den här lagningen/locket lossnat IGEN vilken gång i ordningen vet jag inte. 5e? De vill ha kvar roten utan nerv som kan användas för en brygga, men 1000 varje gång . Får nog vända mig till en privat, börjar lessna på FTV.Jag har lagat samma tand som det gått bitar av två ggr och varje gång 1000 kr. Men två månaders mellarum. Nu är det bara en lite kant på ca 1 mm kvar ovanför tandköttet. Men jag tror den är död så jag undrar vad tandl säger nästa gång. Himla dyr tand
Är det en tand bredvid? Min dåliga måste tas bort helt, hålet har gått igenom botten ner till benet så det finns inget hopp. Tänderna bredvid är också lagade men i ok skick.Nu har den här lagningen/locket lossnat IGEN vilken gång i ordningen vet jag inte. 5e? De vill ha kvar roten utan nerv som kan användas för en brygga, men 1000 varje gång . Får nog vända mig till en privat, börjar lessna på FTV.
Bara en ok tand bredvid , men roten ser ok ut på röntgen än så länge. Tänderna på den tomma sidan är utdragna sen förut och jag vet inte riktigt varför. Usch vad jag avskyr sånt här skitÄr det en tand bredvid? Min dåliga måste tas bort helt, hålet har gått igenom botten ner till benet så det finns inget hopp. Tänderna bredvid är också lagade men i ok skick.
För min del är det inte bristande hygien som är orsaken. Dåliga gener och otur. Och kanske för hög smärttröskel. Jag reagerar inte i tid. Men när infektionen gick ner till benet bad jag om tramadol. Det gjorde ONT!Glöm inte att sköta om er ordentligt, slarva inte med tandläkarbesöken o munhygienen. Minns ni att jag låg på sjukhus nyligen? Inkapslad bihåleinflammation i pannan. Sån infernalisk smärta hade jag inte ens när blindtarmen sprack.