Avbetalning på hund!?

F

Frazilo

Hej...
Har en liten shetland sheepdog tik på 8 år som vill ha en kompis & vi vill gärna ha en sheltie till,men priserna har gått upp så mycke.
Därför undrar jag om man kan köpa på av betalning?:p
 
Sv: Avbetalning på hund!?

Det handlar nog mest om att övertyga den aktuella uppfödaren om att du är rätt person för att få köpa en av deras valpar. Du bör nog inte lägga ut annons om att du önskar köpa på avbet eller så för det kan nog kännas ganska oseriöst.

Du har inga problem med att ge hunden det den behöver i foder osv senare? & du har en buffert om det skulle uppstå oförutsedda kostnader?

I så fall kanske fodervärd vore ett alternativ att fundera över?
 
Sv: Avbetalning på hund!?

Ja det har du rätt i,det kan låta väldigt oseriöst!
Fordervärd har inte korsat mina tankar innan,men det är ju något att tänka på!:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 231
Senast: Vovve
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
12 353
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp