Av två onda ting..

malinsky

Trådstartare
Snart är det dags för debut på "riktigt" och jag har två alternativ att bekläda fot/underben med.

1) Äldre ridstövlar med snörning fram och inte speciellt höga i skaftet, en allroundstövel

2) Jodphurs med relativt nyinköpta gaiters som är höga, har en rätt hög båge och mkt glansigare och hårda i skaftet.

Jag har sett ut ett par ridstövlar men har inte råd att köpa dem än tyvärr.

Jag gillar gaitersen bäst, men hur väl syns det att det är stövelskaft? Det är ju bara lokal så det lämnar frågeställningen öppen.

Det finns såklart viktigare saker i livet att fundera på, men om ritten går alldeles åt skogen kan jag ju trösta mig med att jag tog på mig det bästa jag hade hemma :cool:

:D

Sv: Av två onda ting..

Om du finner tillräckligt med stabilitet i jodphursen och stövelskaften (fast dom är väl rätt hårda)? Så hade jag iallafall tagit det.

Fio

Nja, kanske.. men ridstövlarna är också som gamla ingådda tofflor så det är e.g skitsamma, så frågan är vad som ser mest prydligt ut.

..eller så är det ingen som ser skillnad och framförallt skiter högaktningsfullt i det! :D

Vimsan

Varvar med dem båda

Det syns knappt alls om man inte tittar noga, om det är samma färg på skaften o skorna.:idea: Särskilt som du har sporrar till!

Jag har haft såna, för rätt länge sen, inte ens de syntes det mycket på när man red, och numera är de mycket snyggare än mina var (bland de första modellerna, tror jag:rofl:) så välj det du. Mycket snyggare än för korta stövlar!

Skor och gaiters - lätt.

Mina stövlar är mycket bekvämare men är inte spciellt snygga längre. Skor - stövelskaft är snyggt på långt håll och sporrar på!

delvis KL

Ja, kära vänner. Det blir jodphurs och stövelskaft, det är också de som är i bäst skick, jag känner mig också mer prydlig i dem när jag tänker efter.

Så nu blir det till att leta fram skokräm för att snygga till jodphursen och smörja, smörja och åter smörja..

Tack alla för era svar! :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka