R
Rosella
För en sådär 15 år sedan var jag i ett stall där de hade ett hemmabygge som utfodrade hästarna med hö via luckor i taket från höloftet vid två tillfällen per natt. En gång vid 12 på natten och en gång vid 5 på morgonen. Lagom för att man skulle kunna släppa ut dem morgonfodrade i hagen innan jobbet vid 7-tiden.
Tycker att det skulle vara idealiskt, framför allt då man har hästar i olika storlek, med olika högiva, i samma hage på dagen.
Det finns ju foderboxar att sätta i boxarna med det kostar en förmögenhet att installera i 8-9 boxar.
Så nu undrar jag om det finns någon som har något slags hemmabyggt utfodringssystem i stallet. Eller någon annan slags lösnig till att slippa gå upp och fodra mitt i natten.
Måste ju gå att konstruera något tycker jag.
Så fram med bilder och förslag!
Tycker att det skulle vara idealiskt, framför allt då man har hästar i olika storlek, med olika högiva, i samma hage på dagen.
Det finns ju foderboxar att sätta i boxarna med det kostar en förmögenhet att installera i 8-9 boxar.
Så nu undrar jag om det finns någon som har något slags hemmabyggt utfodringssystem i stallet. Eller någon annan slags lösnig till att slippa gå upp och fodra mitt i natten.
Måste ju gå att konstruera något tycker jag.
Så fram med bilder och förslag!