Australiens asylpolitik

Jag ORKAR faktiskt inte hålla någon bra diskussionsnivå med er
Men det är ju bara för att du känner av att det nu börjar osa jävligt hett och att det inte är nån lek längre med SD i barometrarna. Katastrofen är ett faktum i kommande val. Vem ska få ta skeden i vacker hand när SD kommer att bli ännu starkare i Riksdagen efter valet :up:

Men det är ju bara för att du känner av att det nu börjar osa jävligt hett och att det inte är nån lek längre med SD i barometrarna. Katastrofen är ett faktum i kommande val. Vem ska få ta skeden i vacker hand när SD kommer att bli ännu starkare i Riksdagen efter valet :up:
vad exakt har ett spammande med Australien att göra?

Snarare handlar det nog om att de flesta hellre lägger sin tid på att diskutera med människor som faktiskt vill föra en riktigt diskussion.

Tycker du får bra motargument av ett flertal personer gång på gång på gång men du kan inte se längre än till dig själv och vad du personligen vinner på si eller så. Ledsen men även om du inte är värst innehåller dina argument ingenting annat än rädsla och förakt och en jävla oförståelse gentemot andra människors situation. Sorry men så är det och med tanke på hur många gånger du varit bannad just för främlingsfientliga inlägg är jag inte den enda som uppfattar dig så heller.
Om du ser vilka åsikter jag står för så lär du se att en majoritet av dessa åsikter delas av en majoritet av riksdagens ledamöter.
Är det inte i själva verket så att du håller dina egna åsikter för allena riktiga, humana och moraliska o alla andras för det motsatta?

Att till exempel anse att vi ska ta emot folk, men inte fler än vad samhället kan integrera är knappast främlingsfientligt, snarare realistiskt Att som somliga här tycks anse, att vi ska öppna gränserna och släppa in alla som behöver hjälp, ja det tyder på en stor naivitet och brist på hur ett samhälle fungerar.

Om du ser vilka åsikter jag står för så lär du se att en majoritet av dessa åsikter delas av en majoritet av riksdagens ledamöter.
Är det inte i själva verket så att du håller dina egna åsikter för allena riktiga, humana och moraliska o alla andras för det motsatta?

Att till exempel anse att vi ska ta emot folk, men inte fler än vad samhället kan integrera är knappast främlingsfientligt, snarare realistiskt Att som somliga här tycks anse, att vi ska öppna gränserna och släppa in alla som behöver hjälp, ja det tyder på en stor naivitet och brist på hur ett samhälle fungerar.
Då undrar ju jag, varför blir du avstängd och inte jag trots att jag för tillfället varken är vänster och kan bli rätt spydig i diskussioner?!

Snarare handlar det nog om att de flesta hellre lägger sin tid på att diskutera med människor som faktiskt vill föra en riktigt diskussion.
Men om man lyfter näsan lite över ankdammens kant så upptäcker man ju vad som håller på att hända. Tack vare eller beroende på, vilket man nu vill, att pendeln pressades så långt ut som den gjorde vad det gällde Sveriges engagemang, så svänger den nu tillbaka med förbluffande fart o kraft. Skulle inte förvåna mig om pendeln svänger lika långt ut från öppna gränser och generositet som den trycktes upp tidigare...

Men om man lyfter näsan lite över ankdammens kant så upptäcker man ju vad som håller på att hända. Tack vare eller beroende på, vilket man nu vill, att pendeln pressades så långt ut som den gjorde vad det gällde Sveriges engagemang, så svänger den nu tillbaka med förbluffande fart o kraft. Skulle inte förvåna mig om pendeln svänger lika långt ut från öppna gränser och generositet som den trycktes upp tidigare...

Det här är inte på något sätt ett svar på det jag skrev.

Då undrar ju jag, varför blir du avstängd och inte jag trots att jag för tillfället varken är vänster och kan bli rätt spydig i diskussioner?!
Jag blir avstängd för jag trampar forumets stämpelinnehavare på tårna ibland. Som min avatar visar ;)
Men hellre det än hålla inne med obekväma åsikter

Den har redan sväng ordentligt idag när Morgan o Anders hade presskonferans ;)

Nu är det riktigt kaos i EU om flyktingarna. Balkanländerna vill inte ha dom och ordnar stängda yttre gränser som ska tätas till ordentligt. Dom ordnar egna möten :).
http://mobil.dn.se/nyheter/varlden/balkanlander-fokuserar-pa-stangd-yttergrans/

Det är som när man seglar. dit man vill ligger oftast rakt i vindriktningen, varför man måste anpassa sig ;)
Det hela är ju urlöjligt. Här åker Lövet till Obama och lovar kvotflyktingar medans halva EU ordnar egna möten för att täppa till dom yttre gränsena. Sen så skulle 160 000 flyktingar omfördelas, endast 5012 har omfördelas på ett år. Och Sverige betalar Turkiet pengar för att flyktingarna inte ska komma vidare. Vilka tomtar

En landgräns går att täta nödtorftigt men en sjögräns där det även finns internationellt vatten är betydligt svårare. så Grekland o Italien lär få stora problem kommande sommar...
I Bulgarien förbereds lanseringen av EU:s nya gräns- och kustbevakningsmyndighet, ett led i ansträngningarna att stärka den yttre gränsen. Sjösättningen äger rum den 6 oktober.

För min del är bara sd och andra bajsbruna partier och de som röstar på dem eller uttrycker de åsikterna pack. Resten struntar jag fullkomligt i. Och SD folk ska ge fan i tro saker om hur jag lever mitt liv - de kommer aldrig in i mitt hus i alla fall .

Hur kan du veta det så tvärsäkert kan man undra? Med tanke på att var 5e random människa du träffar dagligen röstar på SD och om Sentio/Yougovs undersökningar (som oftast är de som ligger bäst till) får råda så är det snart var 4e.
Din första fråga när du träffar någon trevlig människar är alltså - Röstar du på SD? Måste vara ett rätt hysteriskt sätt att leva sitt liv.

Min bästa kompis sen 50+ år är en VPK are, nää han har aldrig blivit V, en riktigt inbiten kommunist blir nämligen inte nåt annat. Aktiv vänsterpartist, gruppledare, kommunfullmäktige, landstinget hela baletten, men vi har inga som helst problem att umgås över ett par öl. Man kan faktist enas om att vara oense o sen är det inte mer med det. Vi spelar till och med i samma band :D .

Det är synd om dig Cambrie.

Då är du med andra ord nöjd med den ålderspension det systemet framkallade? :sneaky:
ATP var från början en felkonstruktion som krävde en stadig stark tillväxt för att kunna fungera. Vilket realisterna påpekade redan innan systemet röstades igenom. Systemet bygger ju inte på att man arbetar ihop till sin egen pension utan till dem som är pensionärer för tillfället. vilket resulterar i ett konjunkturkänsligt instabilt system man inte kan lita på. Vilket jag fick klart för mig när jag läste ekonomi på gymnasienivå.....

Tja, nu verkar ju samtliga partier vara rörande överens om att det som ersatte ATP systemet blev en massiv flopp dock har inget av 7-klövern gjort någon ansats att ändra det. Den sk. bromsen var ju något som endast teoretiskt skulle kunna hända och den har sänkt pensionerna 3 gånger redan medan ni som jobbar fått 5 jobbskatteavdrag. Det tycker du är rättvist?

Hur kan du veta det så tvärsäkert kan man undra? Med tanke på att var 5e random människa du träffar dagligen röstar på SD och om Sentio/Yougovs undersökningar (som oftast är de som ligger bäst till) får råda så är det snart var 4e.
Din första fråga när du träffar någon trevlig människar är alltså - Röstar du på SD? Måste vara ett rätt hysteriskt sätt att leva sitt liv.

Min bästa kompis sen 50+ år är en VPK are, nää han har aldrig blivit V, en riktigt inbiten kommunist blir nämligen inte nåt annat. Aktiv vänsterpartist, gruppledare, kommunfullmäktige, landstinget hela baletten, men vi har inga som helst problem att umgås över ett par öl. Man kan faktist enas om att vara oense o sen är det inte mer med det. Vi spelar till och med i samma band :D .

Det är synd om dig Cambrie.
Det är inte det minsta syns om mig för att jag väljer bort främlingsfientliga personer i mitt liv. Jag har tillräckligt med vänner ändå som har vettiga värderingar och är bildade (oavsett utbildningsnivå). Det märks rätt väl vem som röstar vad så det är jag inte orolig för. Tack ändå men sådana som är i den här tråden (tror inte jag behöver precisera närmare vilka) skulle inte ge mig ett jota att umgås med. Men jag förstår att det svider för dig att höra att folk blir bortvald för sina åsikter för jag är knappast den enda som väljer att inte umgås med främlingsfientliga eller plockar bort dem från Facebook om de delar något som kan härleda till det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka