Australiens asylpolitik

Javisst. Ju fler bilar som eldas upp, ju fler kvinnor som våldtas, ju fler åldringsrån som begås desto större blir vi. "Polisen är mycket förtegen om händelsen" . "Inget signalement" är samma sak som Kod 291.
Undrar hur många brinnande bilar till som svenska folket tål. Men som sagt så länge som polisen inte klarar av att lagföra brottslingarna kommer SD att öka. Ju mer skit -läs reklam - som skrivs i media ang SD desto bättre går det för SD i barometrarna :D

Det är inte det minsta syns om mig för att jag väljer bort främlingsfientliga personer i mitt liv. Jag har tillräckligt med vänner ändå som har vettiga värderingar och är bildade (oavsett utbildningsnivå). Det märks rätt väl vem som röstar vad så det är jag inte orolig för. Tack ändå men sådana som är i den här tråden (tror inte jag behöver precisera närmare vilka) skulle inte ge mig ett jota att umgås med. Men jag förstår att det svider för dig att höra att folk blir bortvald för sina åsikter för jag är knappast den enda som väljer att inte umgås med främlingsfientliga eller plockar bort dem från Facebook om de delar något som kan härleda till det.

OK. Sandlådenivå alltså.
Öppenhet och tolerans gäller bara för de som tycker som jag. Patetiskt men vanligt i vissa kretsar.
Det är synd om dig.

Tja, nu verkar ju samtliga partier vara rörande överens om att det som ersatte ATP systemet blev en massiv flopp dock har inget av 7-klövern gjort någon ansats att ändra det. Den sk. bromsen var ju något som endast teoretiskt skulle kunna hända och den har sänkt pensionerna 3 gånger redan medan ni som jobbar fått 5 jobbskatteavdrag. Det tycker du är rättvist?
Eftersom det är den arbetande befolkningen som betalar pensionerna...så ja.
Däremot borde jobbskatteavdraget avskaffas. de resurser som då friställs skulle istället ges som mer skäliga reseavdrag, dvs man skulle få dra de faktiska kostnaderna istället. Det hela skulle då inte provocera så illa.
ATP-systemet närmade sig en kollaps, man var tvungen att göra ngt.
Det bästa vore individuella konton för pensionen, konton som inte Staten kan gå in och nalla ur.
Den som av olika orsaker inte klarat av att arbeta ihop en vettig pension får då luta sig mot det trygghetssystem vi har. Med bostadsbidrag o soc hjälp.

Det är en olycklig samhällsutveckling när folk/organisationer exkluderar varandra ur normalt samarbete.

Ett exempel är ju Nobelstiftelsens utestängning av SD
Det sker som vanligt med goda intentioner "SD delar inte våra värderingar"

Men vad säger agerandet? Jo att Nobelstiftelsen öppet tar avstånd från Svenska folkets rätt att välja representanter samt att man i förlängningen, om SD får regeringsposter , har satt sig i en mycket besvärlig sits.
Antingen vidhåller man sin åsikt att SD inte delar deras värderingar och väljer då att inte bjuda in regeringen eller så ändrar man åsikt och bjuder in regeringen.

Riksdagen som sådan skulle av princip egentligen tacka nej till inbjudan redan idag.

Däremot är det helt ok att riksdagspartierna väljer att inte samarbeta med SD, då handlar det om en vanlig demokratisk process

vad exakt har ett spammande med Australien att göra?

Vad har SD med AUS flyktingpolitik att göra ? Har du sett nåt jag missat ? Att SD hänvisar till AUS flyktingpolitik tex ?

Men annars håller jag med Oldie... Du är säkert jättenöjd med dina vänner... Folk i rosa moln brukar va nöjda. Vi andra som ser verkligheten som den är tycker det finns mycket som behöver förbättras...
Och på den punkten finns det ännu inget 110% förslag... Uppenbarligen !

Vi andra som ser verkligheten som den är tycker det finns mycket som behöver förbättras...
http://www.aftonbladet.se/debatt/article23560918.ab
"Det kan tyckas hårt att påstå att vi ska ställa grupper mot varandra men det är de facto det som sker varje dag runt om i landets olika beslutande församlingar.

De senaste åren har debatten kretsat kring nyanlända respektive individer som bott i Sverige under en längre tid. Det är självklart att resurserna till socialt utsatta minskar genom en kraftig invandring (med nuvarande regelverk), att påstå något annat vore naivt."

Vad har SD med AUS flyktingpolitik att göra ? Har du sett nåt jag missat ? Att SD hänvisar till AUS flyktingpolitik tex ?

Men annars håller jag med Oldie... Du är säkert jättenöjd med dina vänner... Folk i rosa moln brukar va nöjda. Vi andra som ser verkligheten som den är tycker det finns mycket som behöver förbättras...
Det är en av de saker som försvagar och utarmar, det att begränsa sitt umgänge pga personers utbildning/åsikter/hudfärg. Därför så gör jag inte dessa begränsningarna.

Så även i dagens AF/Inizio där SD ökar ;). Där tar SD från alla partier. Denna månad har SD ökat i ALLA barometrar :D
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23575477.ab
Så ser det ut, men det ska bli intressant att se hur SD skulle klara av att infria alla de förväntningar man skapat. Skulle SD få regeringsansvar och tvingas bedriva en regeringspolitik då skulle förmodligen korthuset rasa.
För det är alltid lättare att stå bakom staketet och skälla än att tvingas gå ut och möta verkligheten.

Rosa moln? Jag skiter inte på mig av rädsla för andra människor och ser även längre än till mig. Till skillnad från er som är födda med guldsked i mun utan att vara tacksam för det.

Rosa moln? Jag skiter inte på mig av rädsla för andra människor och ser även längre än till mig. Till skillnad från er som är födda med guldsked i mun utan att vara tacksam för det.
Så det är vad det handlar om, vilka som råkar ha föräldrar med ordnad o god ekonomi?
Luktar unket sjuttiotal....
Kamrat arbetarklass är betydligt finare att vara än dotter eller son till akademiker och andra översittare.
Kvarsittning, min vän, de byxorna drogs ner 1989. och bara de mest förtappade vill dra upp dem igen ;)

Så det är vad det handlar om, vilka som råkar ha föräldrar med ordnad o god ekonomi?
Luktar unket sjuttiotal....
Kamrat arbetarklass är betydligt finare att vara än dotter eller son till akademiker och andra översittare.
Kvarsittning, min vän, de byxorna drogs ner 1989. och bara de mest förtappade vill dra upp dem igen ;)
Haha. Bajs sa Bill. Bajsnödig var ordet sa bull. Allt handlar inte om dig lille vän men självklart handlar det om vilka som har tur i livets lotteri. Man behöver inte vara en Einstein för att inse att vilken jävla bitterfitta till pensionär, skogsägare eller rassenasse som är född i Sverige har dragit högvinsten om man jämför med hazaren i Afghanistan , ensamstående mamman som skickar iväg sina söner från Somalias konflikt eller barnet från Syrien som sett sin familj skjutits ihjäl av assads soldater. Ni sitter på alldeles för höga hästar lilla vän. Alldeles för höga. Akta så ni inte trillar av.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka