Sv: Auktion Margretetorp
8 500 för min unghingst (1 år) Sólon frá ..nånting
Femgångare tycker jag mig se, har inte sett flygande pass, men iaf en tvåtaktig, förhållandevis ren och snabb pass i hagen, trots underlaget.. och har töltat när jag lett honom. Fast 4 gångarter hade räckt bra för mig, Crow (vbl travaren) har redan en för mycket (
han både töltar och passar han med, men ha töltar inte riktigt som en islänning utan mer som några av de merikanska töltraserna, naturligt nog. Iaf en jämn fyrtakt med höjd rygg, och passen undviker jag helt på honom, plus att han blandar trav-tölt-pass-galopp ibland, men det har blivit bättre), jag slipper helst problem med gångartsmix på den lille när det är dags. Fast islänningar är kanske lättare på det viset
___
Han var inte i så dåligt skick på auktionen, visst, en del under vad som är optimalt, men samtidigt så ska ju inte unghästar vara för tjocka första året heller, de lever längst om man kan se revbenen en aning då. (inte riktigt så mycket som nu förståss, och med tanke på att han varit ännu värre troligtvis så.. :/ ) Enligt gammal hästa-karl utsago åtminstonde.
Men det är klart, det har ju gått till överdrift hos de här stackarna.. Så länge det bara är storleken som hämmats, om något, och inget mer har tagit permanent skada så är jag glad i alla fall
Men nån dm till borde han kunna växa tycker jag och då blir han lagom till mig. :P
___
Tänkte på passen, om ägaren inte fick ut passen så fick nog polisen det, för Sólons pass är isländskt, inte svenskt.. måste väl vara det han fick innan transport då? Eller? *för dålig på sånt*