AUDI invitational

R

roslagen

hur många här visste att det var elithoppning i Djursholm i helgen? Sverigeeliten och kanske några elit-wannabees samlades för en trevlig penningstinn hoppning vid AUDI Danderyd i går. Mkt kul att se till skillnad mot ryttarspelen i Stockholm för ngn vecka sedan.

Sv: AUDI invitational

Ja det visste jag iallafall, men vad är elit-wannabees? Typ hon som vann eller? :smirk:

Jag visste det också... Men jag är lite nyfiken på vad du tyckte det var som skillde mot Ryttarspelen!?

/C

Hon som vann får nog faktiskt räkna sig till precis under eliten! :-) men det fanns några andra som nog är lite elit-wannabees.

Trevliga arrangemang som troligen kommer tillbaka och med ett väl undrehållet underlag som höll bra trots allt.

Ryttarspelen är ju VM i clownskola! De är i total avsaknar av ödmjukhet på de tävlingarna. Alltid upphausat i Ridsport te.x och vartenda år man åker dit och tittar så blir man besviken på arrangemanget som sådant, överpriset i entrén, restaurangfaciliteterna etc. i år skrev de tom i Ridsport att det var så hemskt att inga var kvar till Grand Prix klassen men jag tror nog folk har bätttre saker för sig än att sitta i ÖSREGN klockan fyra en söndagseftermiddag. Tyvärr. Det skulle kunna vara så bra.

Var i Danderyd (Djursholm?) skulle var det? Alltså, det var inte på Djursholms Ridklubb (& ridskola) i alla fall, eftersom jag rider där och vistas i stallet flera gånger i veckan så har jag bra koll.
Var det på Ekeby då eller...? Har svårt att tro det, då de inte har världens största paddock eller framridnings möjligheter... Eller speciellt bra underlag...
Men jag vet att jag läste på ridsport.se om den här tävlingen... Men har missat den, totalt tydligen...

Undrar detsamma!
Vet att Ekeby Ridklubb och SFK samarrangerade men var??
Nere vid kyrkan eller?

Fascinerande dåligt spritt var det iallafall med tanke på att jag bor i Danderyd och inte hade en aning.

Ja eftersom nu Ekeby ligger i Djursholm som liggeri Danderyds kommun så använde jag mig just av Djursholm. Hade jag menat DRK hade jag sagt det.

Ja tävlingarna var på Ekeby Gård i Djursholm, på gräs ute i hagen mittemot indurstriområdet. Framridning på ridbanan ( som faktiskt är riktigt stor ) och även i en del av hagen.

Underlaget höll riktigt bra med tanke på att det inte är på ett förpreparerat toppdressat underlag.

Tävlingarna var trevliga men speakern skulle lätta kunnat bytas ut mot ngn som visste vad han snackade om. Vet man inte tex inte vart Bankeryd och Onsala ligger i Sverige så kanske man skall undvika att placera ut dem i Skåne och Bohuslän..... men bortsett från det var det kanontrevligt, avslappnat men alltför lite folk. Kul att få se Peder, Helena P och Classic H etc. :-)

Bra initiativ och snart kommer väl inomhushoppningen hemma hos DRK.

Hagen utmed infartsvägen?
F*n vad tjatig jag är men jag har så svårt att "se" detta. :o

Var det Lennart som spikade också eller dömde han bara?

HAHA, japp hagen som går mellan AUDI, BMW, Jaguar, gymnasieinfarten och infarten till Ekeby gård.

Hoppas du har förstått, hagen var delad på mitten och ner mot kyrkan tävlade man och andra halvan var för lite framhoppning etc.

Japp, nu har jag järnkoll!

Nu tjatar jag igen - vet du om det var domaren som var speaker eller hade de både och?

jodå, jag såg att det skulle vara tävlingar, men hittade ingen propp, ingen angivelse om VAR den skulle vara, jo "Danderyd" - men vad säger det?
jag tycker det var urdålig info om tävlingen - hade ju gärna farit dit för att få titta på fin hoppning...

Kan ha varit samme man som gjorde de två uppgifterna, antar att det är samme man du menar, han brukar vara speaker inne på SFK med.

Mitt emot AUDI stod det ju i annonsen ;-) nej skämt åsido det var nog lite klent med marknadsföringen och om man inte är infödd i kommunder så kan det inte vart lätt att hitta dit. Men ett tips till nästa gång, oavsett om du skall till Ekeby eller DRK så sväng av motorvägen där det står Sollentuna, Djursholm etc. dvs vid Danderyds Kyrka. Har du kommit av där är du så gott som på Ekeby Gård. Det är deras highland cattle man kan se från motorvägen.

mmm, lär ju köra förbi där då den 13 oktober... Djursholms mitt-i-veckan-tävling får man inte missa

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 545
Senast: Enya
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka