Lejonelle
Trådstartare
Jag har en fråga till er som är omkring 20-25 år. I mitt jobb träffar jag en del i er åldersgrupp som inte mår bra, inte har jobb, kanske inte har lyckats med utbildning osv. Kompisar från gymnasiet är nu ute i världen eller jobbar i Norge eller har kommit in på utbildning. Man känner sig som en loser, går runt i ungdoms- och aktivitetsgarantin, har inga pengar, ingen att umgås med. Kanske deprimerad eller ångest, antingen pga att man har det som man har det, eller har mått dåligt tidigare och gör fortfarande det.
Min fråga till er är: om man är i den här situationen, hur träffar man vänner? Vad behöver man för att livet ska börja kännas lite bättre igen? Skulle man vara hjälpt av att träffa andra i samma situation? Eller vill man tvärtom träffa vanliga "lyckade" människor och känna sig som en av dem för en kväll?
Vad gör man på fredag, lördag när man inte har någon att ringa? Vilka sidor/forum på nätet kan vara en hjälp? Vilka resurser finns där du bor? Räcker det? Hur borde det vara?
Min fråga till er är: om man är i den här situationen, hur träffar man vänner? Vad behöver man för att livet ska börja kännas lite bättre igen? Skulle man vara hjälpt av att träffa andra i samma situation? Eller vill man tvärtom träffa vanliga "lyckade" människor och känna sig som en av dem för en kväll?
Vad gör man på fredag, lördag när man inte har någon att ringa? Vilka sidor/forum på nätet kan vara en hjälp? Vilka resurser finns där du bor? Räcker det? Hur borde det vara?