Attraktiva hingstar 2009?

Sv: Attraktiva hingstar 2009?

Någon som vet om något avkomma med BÅDE Valley Victory och American Winner blod? Det vore intressant att se vad det blivit i så fall.....

Njae, Opal Viking tror jag inget på. Det är en bra häst, men stammen är ju usel. :eek: Pappan är till och med kasserad. Och vad har han lämnat förutom Opal Viking? Inte mycket... Moderstammen är usel och Lord of All är inte heller så kul som morfar. Och vem sjutton är Zipman?

Senast ändrad:

Okej, jag är inte såå insatt i hästamningar och linjer, men den beskrivningen du gav räcker för mig..

Super Light då? Adrian Chip?

Ser inte ut som det är någon ide att linjeavla på VV...
Jag har hört att han var skör? Som indevid, någon som vet något om det?

Säger desamma. Ska bli intressant att se Adrian Chip i aveln! Därmot tror jag, som du åxå säger, att Super Light blir en flopp. Bristande extriör enligt mig..

Steril var han inte, men däremot var inte sperman av tillräckligt bra kvalité för att frysa in vilken man sa berodde på hans unga ålder. Det var samma sak med Glen Kronos för övrigt.

KL*

Stulit från Blodbanken.... :angel:
Kan ge lite vägledning från grannarna....

DTC har idag afholdt hingstefremstilling og lørdag eftermiddag blev 14 hingste fremstillet for Avlskommissionen på Nørlund Hingstestation. Bare seks af de fremstillede hingste opnåede 67 point eller over og kunne anbefales til avl. Fremstillingsresultat: Alesi Om (Waikiki Beach - Ortensia Om/Sharif di Lesolo) 74 point. Kan anbefales Alv Peacepipe (Active Bowler – Lebban/Smokin Yankee) 54 point. Kan ikke anbefales Primært pga. utilstrækkelige unghesteresultater samt lav vurdering af afstamning. Deliberate Speed (Speedy Crown – Delnouvelle/Nevele Pride) 74 point. Kan anbefales Double Eagle (Conway Hall - Winky´s Goal/Ambro Goal) 61 point. Kan ikke anbefales Utilstrækkelige egen præstationer/løbsresultater, idet den i USA har startet i begrænset konkurrencer. Lav veterinærstatus. Double Player (Muscles Yankee - Flirty Two/Thirty Two) 78 point. Kan anbefales Global Glide (Yankee Glide - Wishes Fulfilled/Super Bowl) 78 point. Kan anbefales Half Moon (Ulf d´Ombree - Our Nanny/Bonefish) 62 point. Kan ikke anbefales Manglende unghestepræstationer. Fik desuden en lav vurdering af faderafstamningen og lav vurdering af eksteriør Knox Jenil (Vroum d´Or - Filly Moon/Florestan) 58 point. Kan ikke anbefales Manglende unghestepræstationer og lav veterinærstatus. Mack November (Sugarcane Hanover - Mack´s Sister/Speedy Somolli) 61 point. Kan ikke anbefales Utilstrækkelige egne præstationer Self Possesion (Self Possessed - Judy Garland/Garland Lobell) 50 point. Kan ikke anbefales Helt utilstrækkelige egne præstationer samt lav vurdering af eksteriør. Soir des Tibur (Tibur - Li Li Bug/Speedy Crown) 57 point. Kan ikke anbefales Utilstrækkelige afkomspræstationer. Var desuden klaphingst. Southall Hanover (Speedy Crown - Sugar Hanover/Super Bowl) 43 point. Kan definitivt ikke anbefales Manglende egne præstationer samt lav veterinærstatus. Timberland (Coktail Jet – Maryland/Native Starlight) 67 point. Kan anbefales Up Front Larry (Andover Hall - Ate The Towel/Valley Victory) 75 point. Kan anbefales

Statistiskt har det räknats ut av några amerikanare att Credit Winner toppar kullarna 2008 och 2009, med Yankee Glide som "runner up". CW skulle enligt den statistiken toppa i såväl avkommans försäljningspris och de äldre avkommornas insprungna pengar. Givetvis är den bedömningen gjord enligt amerikanska mått, så frågan är hur tillämplingsbar den är i Sverige..

Muscle Mass, vinner av Hambletonian 2008 ;)

Rite on Line!
Adrian Chip!

Lite insatt i trav världen är man allt;P

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 861
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar