Attraktiv hoppstam? Vem ska man betäcka med?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Minni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 3 282
Re: Ang Highlight...

Äsch, tänkte inte på att även Everest var efter Nimmerdor

Re: Lite rädd för Levantos II

Finns ingen patellaupphak efter A-dur.

Jag själv har en väldigt fin avkomma efter Roderik nu på 1,5 år. Super fin att se på och har riktigt fint steg, även smidig och vad vi nu sett hoppar riktigt fint över stockar och stenar. Problemet med Roderiks avkommor är väll den att hans avkommor kan vara lite messiga och osociala. Men dom blir som man gör dom.

Kan rekomendera honom i vilket fall.

Sv: Ang Patella upphak.

Minni skrev:
Är Levantos II som jag sett flera avkommor med patellaupphak efter. Har även hört från säker källa att han även hakat själv (vet dock inte om det VAR patella eller allmän stelhet). Skulle iaf inte våga chansa att betäcka med honom. A-dur har jag inte hört något negativt om, personligen gillade jag inte hans gångarter, men det är ju inte mitt sto...

Jag har aldrig varit med om att han hakat sej. Har rhållt på med honom mkt och ridit honom mkt, aldrig hänt då iaf

Sv: Attraktiv hoppstam? Vem ska man betäcka med?

Maloubet de Pleville. underbar häst, älskar honom. :love:

Sv: Ang Patella upphak.

Tips..... Tråden är TVÅ år gammal..... och minni är inte ens meddelm längre...:angel:

Skulle titta på Calido I finns på FAI här i Sverige.
Sperman är super.Han är en av världens främsta förärvare,alltså väldigt attraktiv vid försäljnning av avkomman dessutom!

Gammal tråd!!!!!????????

Fölet är redan fött!! Det är t o m ett år i år och såld.
Jag är ganska säker på vilket sto det är och vem trådskaparen är. Och nej, det är inte jag som är trådskaparen med ett annat nick!

Så hädanefter så behövs inga hingstförslag!Stoägaren återkommer säkert om hon tänker betäcka om.

-- Raderat --

läste inte på datumet, såg bara att tråden var framme :p

du kan välan tala om vilken hingst hon valde, skulle vara roligt att få stilla nyfikenheten

Har pratat med stoägaren och hon tyckte att det var ok att jag skrev namnet på hingsten: Santa Cruz!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 159
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har... 2
Svar
29
· Visningar
3 615
Senast: cirkus
·
Avel Har hittat ett sto som jag funderar på att köpa och som isåfall ska användas till avel. Stoet kommer ifrån en bra stofamilj och stoets...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: Görel
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka