CillaW
Trådstartare
Jag åker ofta på kurs med min häst. Han är en tolvårig vallack, lugn och cool i de flesta lägen. Vänlig, snäll och gosig. Okomplicerad i all hantering utom lastning.
Han är min egen uppfödning och gick snällt på som unghäst. Jag tränade mycket lastning när han var liten. Han har varit utlånad i fyra år utan att några lastningskatastrofer hänt, så vitt jag vet.
Jag har ett ganska nytt släp med boggi och han åker bra i det.
Han verkar inte ett dugg rädd, bara envis. Han går fram till lämmen och där blir han stående.
Mitt problem är att jag är tvungen att lasta ensam. Vissa gånger kan det ta över tre timmar att få på honom, i bland kan det ta en kvart. Jag tror jag har provat det mesta. Att bli arg på honom fungerar inte alls.
Han åker lugnt och fint, är inte det minsta svettig.
Nån som har nåt knep som jag inte provat än?
Jag börjar bli trött på det här.
Han är min egen uppfödning och gick snällt på som unghäst. Jag tränade mycket lastning när han var liten. Han har varit utlånad i fyra år utan att några lastningskatastrofer hänt, så vitt jag vet.
Jag har ett ganska nytt släp med boggi och han åker bra i det.
Han verkar inte ett dugg rädd, bara envis. Han går fram till lämmen och där blir han stående.
Mitt problem är att jag är tvungen att lasta ensam. Vissa gånger kan det ta över tre timmar att få på honom, i bland kan det ta en kvart. Jag tror jag har provat det mesta. Att bli arg på honom fungerar inte alls.
Han åker lugnt och fint, är inte det minsta svettig.
Nån som har nåt knep som jag inte provat än?
Jag börjar bli trött på det här.