attackerad av flera hundar, vad kan man göra?

Sv: attackerad av flera hundar, vad kan man göra?

Var hade du tänkt få tag på en taser??? Minst lika olagligt som skjutvapen!
PL

Det är väl inte svårt. Verkar finnas både här och där hos helt vanliga svenssons. Men om det nu är svårt att få fram en så låna en grisfösare då. Eller beställ cs-spray på nätet. Hur svårt ska det va.

Grisfösare är lagliga att inneha( har en i bilen men kan inte inse värdet som försvarsvapen!). Tasers är lika olagliga som grovkalibriga pistoler. Vet du vad en taser är? Förklara då hur du skall komma åt flera hundar en taser!
PL

Jag har bott med en innehavare av taser så jag vet precis vad det är. Hur man använder den på flera hundar?
Någon brukar springa först. Då tar man den först. Även om man sedan inte lyckas plocka alla fyra på samma gång så kommer man att ha fått tag i alla till slut.

Eller, som sagt, spraya...då påverkas alla på en gång. Du själv också om du inte flyttar dig fort som fan.

:eek:
Dryg så det räcker o blir över, hoppas att vi aldrig möts IRL.
:devil:

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 136
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 761
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 192
Senast: Jadzia
·
Hundhälsa Igår eftermiddag hämtade sambon och jag hunden som vi brukar vara hundvakter åt till och från när dens ägare är iväg på jobb. Ägaren har...
2
Svar
27
· Visningar
4 787
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka