Jag menar inte att låta vrång, men det gör absolut ingen skillnad. Det är lite som att stänga in en klaustrofob i en garderob och be hen låtsas att hen är i ett större utrymme.
Det är inte smärtan som har betydelse alls, som många fobier är den både orimlig och ologisk. Jag bad dem till exempel försöka räta ut min brutna arm utan morfin i ambulansen först, för sprutan var betydligt läskigare än smärtan. I slutänden blev jag drogad för att få drogen.
Och kl*
Men visst, på ett eller annat vänster ska det säker gå förr eller senare. De har inte nått min åldersgrupp ännu ändå, så än så länge håller jag hoppet vid liv om en mirakeltablett och Försöker låta bli att döma folk som avstår av olika anledningar... även om jag tycker att just deras anledning är fullkomligt korkad.
Sedan finns det absolut värde i att försöka upplysa och uppmuntra och utbilda! Det kan man ju göra utan att börja uttrycka sig som om en person som inte ställer upp på en helt frivillig vaccinering sedan inte borde ha rätt till sjukvård.