Att unna sig

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte att jag skulle unna mig något i januari när jag avslutat första terminen på universitet (jag jobbar 60% samtidigt), för att motivera mig själv för nästa termin. Men fastnar på vad jag ska unna mig.

När känner ni att ni behöver unna er och vad brukar ni göra när ni unnar er?

Jag behövde en rejäl belöning i våras. Jag köpte ett par örhängen som var en äkta variant av de jag haft som fejk i flera, flera år (ja, jag fick ju köpa nya varje månad för fejkvarianten gick ju sönder).

Bästa investeringen ever, använder varje dag. Men dyyyyyyra.

(för mig är resor ett straff för grövre brott ;))

Tänkte att jag skulle unna mig något i januari när jag avslutat första terminen på universitet (jag jobbar 60% samtidigt), för att motivera mig själv för nästa termin. Men fastnar på vad jag ska unna mig.

Saker jag ska unna mig inom en snar framtid:
  • Fin väska för jobb och snobb. Tänker en tote av något slag.
  • Diamantring. Har äntligen hittat den perfekta modellen. 1,1 mm bred och 31 små diamanter. Underbart glitter! :love:

En dag på Ullared :D
Nej jag är väldigt så att vardagen är lyx för mig.
Jag älskar att gå i skogen, köra häst och vagn, galoppera i snön , baka en kladdkaka med massa grädde på , göra en vattenmelonshake , köra en riktigt rivig agilitybana med hundarna osv :)
JAg har verkligen inget utöver vardagen som är lyx för mig. .

Resor skulle visserligen vilja åka till Thailand igen, men vet inte om jag törs resa dit igen , tror jag ska dö så fort jag sätter mig i en taxi i den trafiken.

Någonting jag länge velat ha.

Jag slutade röka för fyra år sedan. När jag varit rökfri i en månad fick jag köpa en systemkamera som jag tittat på länge.

Något som kan kännas onödigt men kanske lyxigt. Jag köper gärna lite snygga kläder även om jag inte behöver mer. Eller en bok vilket ju inte alls är nödvändigt men som kan vara en njutning. Då tänker jag mig vackra inbundna böcker, praktverk inte pocketdeckare.

Det beror ju på budget och omständigheter för övrigt. Någon sorts resa, dyra dressyrträningar, restaurangbesök, onödiga böcker, vin eller kafébesök är väl mina favoriter.

En bok! :) eller flera

Eller ngt klädesplagg som är lite för dyrt.

Läsa en riktigt bra bok och strunta i alla måsten (ett av måstena säger dock till själv om jag ignorerar honom för länge :D, dvs min användarbildsvovve).

Jag unnar mig gärna kameraprylar, andra teknikprylar eller bilar... Det sista är lite svårt såklart, men jag ser en nyare, bättre bil som tex bra belöning för att ha lyckats ordna ett bättre jobb eller liknande :p

Annars är det lätt för mig att ha det lite lyxigt. Jag tar en rejäl långpromenad på favoritområdet med hundarna, sedan går vi hem och sover tillsammans i sängen. Sängen ska då ha nytvättade sängkläder, jag ska ha duschat och sovrummet ska vara hyfsat välstädat. Jag älskar våra promenader och att sedan få lägga sig i en ren säng i ett rent rum med de jag älskar mest av allt i hela världen, det är lyx för mig. Som tur är så delar de min syn på det :love:

@kolblakkur glass? ;)
Allvarligt talat så hade jag funderat på en belöning som är återkommande, tidningsprenumeration, egen bestämd tid kanske 1 gång/månad att göra något mindre som du gillar men inte unnar dig annars givetvis kan det vara olika saker olika gånger.
Handla någon dyr flashig pryl är inte det första jag tänker på utan mera peppa sig under tiden du har kvar framöver.

Jag köper fin, handgjord choklad:angel:

Bästa unnet är definitivt resor, men jag kan nöja mig med att ligga på soffan och kolla på en bra serie.

Håller med! Jag unnade mig en flygbiljett idag. Vad jag gjort för att förtjäna den är synnerligen oklart:angel:. Men jag mår otroligt mycket bättre nu än innan jag köpte biljetten trots att jag får äta ur frysen resten av månaden. Frysen är å andra sidan välfylld.

Och...det är himla bra o äta ur. Bara win-win över situationen. :D

Beroende på kassa och dagsform hade jag unnat mig
*en resa
*en behandling av något slag (ansiktsbehandling, massage eller annat trevligt)
*en middag på riktigt bra krog
*ett gott vin (ingår även i ovanstående)
*något dyrt klädesplagg/skor/väska/accessoar
*en helt ledig dag i soffan med en ny bok

Jag unnar mig saker då och då.
Vad beror på budget och andra omständigheter.
Att bara åka och fika med en kompis och vara helt ledig en dag kan i perioder vara enorm lyx för mig.
Annars kan ju en resa, ett smycke/en väska/skor/kläder/hästsaker jag länge velat ha vara grejen. Eller att få massage. Eller åka på träningskurs en period hos mina tränare med kusen..

Jag och sambo är förtjust i vardagslyx med. Så jag unnar mig fin choklad, bra vin och skumpa då och då med.

När jag skulle bli fast anställd så unnade jag mig ett lån där jag köpte ny sängram, ny bäddmadrass och en bil :p

Men annars beror det på ekonomi, nu sist var det både nya underkläder och köksbord. Nya underkläder unnade jag mig efter 2 månaders träning på gymmet. Nytt köksbord unnade vi oss då vi betalade in väldigt mycket pengar på ett billån förra månaden istället för att lägga dem på sparkontot. Tack vare det så har vi inget billån kvar, mao belöningen blev nytt köksbord :p :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
872
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama