Att unna sig

Om du jobbar parallellt med heltidsstudier så hade mitt unnande inte bestått i saker som kostar mycket. För att det hade varit mer främjande av studierna att hålla nere procenten arbetstid.
Ex. mysdagar med att baka riktigt gott, vara ute hela dagen i skogen och gosa vid brasa/fina ljus etc. på kvällen

Jag håller på att bygga upp min bas när det gäller smink, villet blir en del pengar, så det är vad jag unnar mig nu lite pö om pö. Det är ju egentligen onödigt, men får mig att må bättre.

Sen att typ gå ut o fika/äta o sånt tycker jag egentligen är dyrt, men har börjat unna mig det för det blir ju en upplevelse och man kan få nya vänner av det så då blir det värt det.

Det är mina unningar nu :) :)

//r

TS Jag pluggar också, med en del jobb vid sidan av, och som några andra föreslagit här så är det jag unnar mig när jag varit duktig och skickat in en mastodont-uppgift , klarat en tenta eller liknande är just att vara LEDIG!
Att ta en dag (eller kanske bara en eftermiddag/kväll) där jag inte kollar mejlen eller kursportalen eller liknande utan går ut i skogen med hunden, rider en långtur eller bara kurar framför brasan med en bok. Lite god mat och nån bra film uppkrupen i soffan med djuren och sen en ordentlig natts sömn, så är man nästan en ny människa efteråt. :)
(Dessutom vänligt mot den CSN-baserade plånboken i mitt fall ;) )

Sambon ska åka på en lång utlandssemester tillsammans med sina barn och sin mor. Jag valde att stanna hemma och sköta gården och djuren. Ett ganska lätt val för mig, men jag tycker ändå att jag kunde unna mig en härlig fårskinnssits till sadeln som tack för "uppoffringen". ;) Jag tänker även passa på att unna mig lite god mat när de andra är borta. Och unna mig att inte laga mat de dagar jag inte känner för det. Kommer att bli underbart. :D

Sambon ska åka på en lång utlandssemester tillsammans med sina barn och sin mor. Jag valde att stanna hemma och sköta gården och djuren. Ett ganska lätt val för mig, men jag tycker ändå att jag kunde unna mig en härlig fårskinnssits till sadeln som tack för "uppoffringen". ;) Jag tänker även passa på att unna mig lite god mat när de andra är borta. Och unna mig att inte laga mat de dagar jag inte känner för det. Kommer att bli underbart. :D

Jag brukar äta sånt sambon inte gillar :D

Jag unnar mig en ny bil eller fina fälgar eller sådär. Men der blir ju tyvärr inte tokofta. Vardags"unnande" kan bli en extra god, fin middag, hemma el resturang.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
872
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama