Att tävla dressyr med en SKÄCK!!!

Sv: Att tävla dressyr med en SKÄCK!!!

Kl

Jag har själv tävlat/tävlar dressyr med en skäck och vi har nog aldrig blivit nerdömda vad jag har märkt. Vi blev placerade nästan varje gång. :) Fick vi dåliga poäng så var det för att vi var dåliga helt enkelt. ;)

ddd34eb3.jpg

Oj!
Har ni väckt min gamla tråd till liv? :D

Då kan det ju vara på sin plats att uppdatera om hästens och mina framfarter på dressyrbanan så här 7 år senare!
Idag har han vuxit på sig och är numera 164 i manken, en rejäl häst.

Vi har tragglat på i LB-klasserna med varierat resultat, dock INTE pga färgen som jag var rädd för 2005 utan pga att vi inte har varit bättre än de poängen gav oss. Dock har jag noterat att vissa domare, speciellt en inte är så förtjust i oss och generellt lagt lägre poäng än de andra.
Vad detta beror på vet jag inte.

Förra sommaren lyckades vi bli tvåa i en LB och i en LA så det är jag nöjd över.
Vi har ännu inte kommit så långt ännu pga diverse skador, frakturer m.m som hänt genom årens lopp, dock är det inget som han har några men av idag utan är i full träning och ska tävla nu den 17/5, vår första för i år.

Så här såg vi ut då!

2.jpg

1.jpg

Senast ändrad:

Åh så fin! har hon ärvt det eller det är bara hon i stammen som har det? :)

Tackar! Jag antar att hon har ärvt det, men från vem vet jag inte.
Hon är efter Ragazzo (som verkar nedärva en hel del vitt, sabino-anlag kanske?) morfar är Jaguar.

Hmmm nu blir jag inte hundra på hur det går till, men är det inte så att när de väl gått över till att tävla storhästklasser med vuxen ryttare får de inte gå tillbaka till ponnyklasserna igen? Det var därför jag skrev "mätte upp". Hade för mig det var så nuförtiden?

Nej hon har mätt upp honom till häst. :) För vad jag förstått trivs hon bra med honom och vill inte göra sig av med honom bara för att han är ponny. Och de har ju minst sagt visat de flesta nu att de även kan slå stora dyra (icke-skäckar) halvblod;)

Jo att tävla vidare som häst för att man nte vill göra sig av med hästen är så klart helt ok och inte helt ovanligt... men som sagt - att MÄTA upp en C-ponny till stor häst låter stört omöjligt (vill nog inte se hovarna på den i såna fall).

Kul att de trivs bra ihop och att det går så bra!!

EDIT:
Ser ju nu att du har svarat igen... :) Den får inte gå tillbaka till ponny med samma ryttare, men det går ju inte heller när ryttaren fallit för åldersstrecket ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 226
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 276
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 273
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar