Sv: Att tänka på när man köper valp
Tack, jag föll för henne direkt när hon bet mig i tån
Sylvassa tänder har dom verkligen! Har velat om vilken ras jag föredrar hur länge som helst men nu när jag hälsade på hos den här kullen fastnade jag för en fox. Lagom stora, livliga och pigga, fungerar till både lydnad, agility och utställning.
- Bajspåsar
- Hundtandkräm & Mjuk tandborste
Det känns som att det mesta är tänkt på för hundens del, nu för att göra det smidigt för dig...
Bra mjukiskläder som går lätt att dra på nattetid när den lille behöver bege sig ut för att kissa. - Själv var jag mer eller mindre naken under termobrallor och termojacka. Hahaha.... tänk om grannarna hade vetat!
"Lätta" att dra på sig skor - för alla kisspauser, när man måste gå måste man gå nuuuuu, haha.
Kläder som du med gott samvete kan skita ner, ligga på marken och kräla i com du kan lyfta upp en eventuelllt lerig valp med utan att känna "damn it", dessa byxor kostade 2000kr.
Jag ville leka med mina massor och man hittade mig mest på marken den första tiden.
Våtservetter - vi har alltid några i bilen och så har jag alltid några fickan. Att äta bajs, att rulla sig i bajs, att "apportera" frusna bajskorvar tyckte i alla fall mina var otroligt givande när de var små
- Känns skönt då att kunna torka av sig ordentligt, haha.
Några punkter till...
Hundschampo - om det ovan skulle hända är det ju bra att ha hemma.
Snart är våren och sommaren här och alla fästingar
, du behöver inte köpa det riktigt ännu, men glöm inte bort när det är dags att köpa fästinghalsband och fästingbortagare.
Grejerna du redan har köpt är ju jättebra, tänk bara på att mycket av det kan gå sönder av de sylvassa små nyfikna och kliande tänderna, så är det nåt du är extra rädd om kanske hunden kan få det när du märker hur pass mycket den naggar på grejerna osv.
Kanske också ska du fundera på en "back up" till promenaderna, ifall du skulle åka på vinterkräksjukan eller så... även om man vill så är det svårt att ta sig ut då. Om du har familjememedlemmar som du bor med kan du tänka på att även dessa kan bli sjuka samtidigt då de värsta influensatiderna ofta drabbar alla samtidigt.
Jaja, nu låter jag kanske lite neggo, men det är ju bra att även tänka på de värsta scenarierna. =)
Grattis o Lycka till!