Att ta död på en kaktus

Rie

Trådstartare
Det verkar som om jag är på väg att göa det. För mycket eller för lite vatten ?
Bladen blir blekare och blekare och längst ut är de bruna.

Vad gör jag för fel?

Rie
med svarta fingrar....eller nåt. Absolut inte gröna.....

Sv: Att ta död på en kaktus

Utan att se den skulle jag vilja säga för mycket vatten. Hur står den? Har den bleka blad så verkar den stå för mörkt. Har du en balkong eller trädgård så häng ut den där och vattna bara lite när jorden är totalt torr. Har den plastkruka, plantera om den lite senare i höst i en lerkruka med väldrenerad jord. Och inte för stor kruka, snarare för liten.

Sv: Att ta död på en kaktus

Jag har verkligen ingen aning om vad jag håller på med, men min första kaktus växer så det knakar och är nästan 7år gammal, och lyckades rädda syrrans kaktus.

Det jag gör är att låta dem stå så soligt som möjligt, där det inte drar (tappar taggarna och får fula svarta fläckar) och vattnar dem ungefär då jag kommer ihåg (eller då jorden är så torr att vattnet lägger sig ovanpå) och vattnar en jefla massa istället. Eller ja, mycket men inte så det blir en bassäng av krukan.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka