att sy sin egen kavaj

saltopeppar

Trådstartare
Vet inte om denna hamnade helt rätt, men har en snabb fråga.

Jag skulle vilja prova att sy min egen kavaj, men undrar om det finns några speciella bestämmelser som man måste anpassa sig efter?
Jag hittar inget i TR, men tänkte om fanns regler och förordningar om tex knappar, dragkedjor, kragen eller liknande.

Nu är ju detta bara lite pyssel från min sida för att se om jag ens kan, men blir jag nöjd vore det ju kul att man faktiskt fick använda sig av den, även fast risken är liten med tanke på mina sykunskaper:D

tacksam för svar eller om någon vet vart jag ska vända mig:)

Sv: att sy sin egen kavaj

I TR3 (hoppning) står det bara "ridkavaj" utan specifikation på hur den ska se ut

I TR2 (dressyr) står
Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med öppet sprund
i rygg eller båda sidor. Jacka som slutar vid midjan räknas ej som ridkavaj.

Tack för svar!

Det var det jag hittade med, och jag tar det som att det bara är att köra på:) jag får väl ha med mig en extra kavaj ifall någon skulle klaga.. OM jag ens vågar ha på mig min eventuella skapelse:D

Ifall du tänkt hoppa i den så glöm inte att du måste lägga till mer tyg i ärmhålet på ärmen. Annars kommer den spricka om du inte syr i stretchigt tyg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
Relationer Om någon kommer på vem jag är så snälla skriv det inte här i tråden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
28 180
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 313
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama