Att ställa ut..

Sv: Att ställa ut..

om det är en inofficiell så krävs bara att hunden är reggad i skk och att den är över 4 månader.
om den skall ställas oficellt skall den vara reggad och du skall vara medlem i den klubb som annordnar utställningen. hunden skall vara över 6 månader oftast, enstaka gånger 4 månader.

var det nåt mer/annat du tänkte på?

Måste den vara medlem i den klubben som anordnar utställningen. Hur funkar det? Det finns väl de som åker land och rike runt för att ställa ut, är de med i alla klubbar eller ät det någon samling av klubbar som anordnar utställningarna?

Totalt okunnig, är nyfiken...

Okej tack för svaret!
Det var precis dom frågor jag behövde svar på..

Räcker det inte med att vara medlem i SKK???
För om man ska va medlem i klubben som anrangerar så blir det ju en helsikes massa klubbar man måste va medlem ii??

Eller missförstår jag dig nu?

Om valpen är 5mån och 1 vecka vid anmälnings tillfället, men är 6mån och 1 vecka vid utställnings tillfället..
Får man anmäla ändå?

delvis knapp *

Är det inte så att man inte behöver vara medlem tills dess att man står för sitt första championat dvs innan tredje certifikatet?

någon får gärna rätta mej om jag har fel.

Hunden ska vara vaccinerad och ha fyllt 6 månader senast fredagen innan utställningen.
Dvs du kan lugnt anmäla din hund ;)

Man ska vara medlem i SKK för att få ställa på de olika lokala kennelklubbarnas utställningar, samr special/rasklubb för att få ställa på deras utställningar.

I mitt fall är jag medlem i Västernorrlands kennelklubb, Svenska terrierklubben och aussieklubben för att kunna ställa mina terriers på deras olika utställningar.

delvis knapp *

Är det inte så att man inte behöver vara medlem tills dess att man står för sitt första championat dvs innan tredje certifikatet?

någon får gärna rätta mej om jag har fel.

Fel, fel, fel.

Man måste vara medlem för att kunna ställa ut sin hund i skk eller de andra klubbarnas regi.

Okej tack för svaret!
Det var precis dom frågor jag behövde svar på..

Räcker det inte med att vara medlem i SKK???
För om man ska va medlem i klubben som anrangerar så blir det ju en helsikes massa klubbar man måste va medlem ii??

Eller missförstår jag dig nu?

om det är skk som annordnar måste du vara medlem i skk. om det tex som för mig som har chinese crested, är svenska dvärghundsklubben (sdhk) som annordnar - måste jag antingen vara medlem i sdhk eller i kinesklubben. det räcker med kinesklubben för att det är en dotterklubb till sdhk.
så det finns säkert nån samling till andra raser som det finns till oss. så jag behöver bara vara medlem i två klubbar för att få ställa på alla utställningar som jag kan ställa kinesisk nakenhund på. för på sdhk's utställningar får ju enbart dvärghundar ställas på - alltså dom rasers klubbar som är dotterklubbar till sdhk.

förstår du?? :D
så det är bara två medlemskap på ett ungefär du behöver. beroende på hur klubbarna är samlade i din ras. tex retriver klubben har säkert flera olika klubbar som dotterklubbar osv.

Fel, fel, fel.

Man måste vara medlem för att kunna ställa ut sin hund i skk eller de andra klubbarnas regi.

satt precis och funderade på hur jag själv skrivit och har blandat ihop allt med hur det är i SHK och deras stamboks register. det blev helt snurrigt.. ber om ursäkt

Hunden ska vara vaccinerad och ha fyllt 6 månader senast fredagen innan utställningen.
Dvs du kan lugnt anmäla din hund ;)

Man ska vara medlem i SKK för att få ställa på de olika lokala kennelklubbarnas utställningar, samr special/rasklubb för att få ställa på deras utställningar.

I mitt fall är jag medlem i Västernorrlands kennelklubb, Svenska terrierklubben och aussieklubben för att kunna ställa mina terriers på deras olika utställningar.

Tack tack! nu blev jag lite klokare!

Dom som finns på SKKs hemsida är det lokala utsällningar?
Räcker det då att bara vara medlem i SKK?

*trådnappning*

Smyger in här och försöker förstå det här med medlemskap i klubbar. Är medlem i rottweilerklubben samt en lokal brukshundklubb, räcker det för att få ställa ut? Eller måste man lösa separat medlemskap i SKK?

/nässla - hämtar hunden på lördag!

*trådnappning*

Smyger in här och försöker förstå det här med medlemskap i klubbar. Är medlem i rottweilerklubben samt en lokal brukshundklubb, räcker det för att få ställa ut? Eller måste man lösa separat medlemskap i SKK?

/nässla - hämtar hunden på lördag!

Då får du ställa på utställningar arrangerade av rottisklubben och av den lokala brukshundklubben. för att få ställa på SKK:s olika uställningar måste man vara medlem hos dem :)

Aha :idea: Då är det bara att betala in till SKK också då.

*kl*

Försöker förstå det här med klubbar. Krångligt värre för nån som inte är insatt...

Jag kommer skaffa en D/S Gårdshund, och funderar på vilka klubbar jag "bör" gå med i. SKK, självklart. Rasklubben för DSG, absolut. Men de anordnar ju inga utställningar (eller?) utan det gör SGVK (Svenska gårds och vallhundsklubben) så då måste jag gå med där också? Eller är jag automatiskt medlem där då jag är medlem i SKK? Hur hänger klubbarna ihop?

Ullis

*kl*

Försöker förstå det här med klubbar. Krångligt värre för nån som inte är insatt...

Jag kommer skaffa en D/S Gårdshund, och funderar på vilka klubbar jag "bör" gå med i. SKK, självklart. Rasklubben för DSG, absolut. Men de anordnar ju inga utställningar (eller?) utan det gör SGVK (Svenska gårds och vallhundsklubben) så då måste jag gå med där också? Eller är jag automatiskt medlem där då jag är medlem i SKK? Hur hänger klubbarna ihop?

Ullis

Hoppas att jag skriver rätt nu :D När du blir medlem i SKK så blir du medlem i din länsklubb, i ditt fall Uppsala Läns kennelklubb (samma som jag). Då kan du ställa på alla officiella utställningar som anordnas av länsklubbarna (alla länsklubbar). Du blir alltså inte medlem i SGVK då utan det blir ett separat medlemskap och då kan du ställa på alla utställningar som den klubben anordnar. DSG klubben anordnar aktiviteter enligt deras hemsida, såg att det var en utställning i år bl.a.

Så i ditt fall ska du i så fall bli medlem i:

Uppsala Läns kennelklubb (SKK)
(Svenska Gårds och Vallhunds klubben)
Rasklubben för DSG

Dock är det inget måste men vill du ställa på klubbarnas utställningar så måste du ju vara medlem där :)

Själv är jag medlem i SLBK (rasklubben för att kunna ställa på deras utställningar) samt Uppsala läns kennelklubb för att kunna ställa på länsklubbarnas utställningar. Men för min mamma så blir det 3 medlemskap: Uppsala Läns kennelklubb, Rasklubben för släthårig foxterrier och Svenska terrierklubben.

På den här sidan kan du läsa mer om medlemskap och om du klickar på "bli medlem" så kommer du till sidan där man fyller i uppgifterna om dig själv och skickar iväg så kommer ditt medlemskort efter ett tag. http://www.skk.se/medlemskap/medlemskap.html

Om du läser mer på Svenska Gårds & Vallhundsklubben så räcker det tydligen med att vara medlem i din rasklubb (DSG) och de i sin tur betalar 20:- / medlem till SGVK (svenska gårds och vallhundsklubben) och då får man ställa ut på deras utställningar (SGVK). Men läs där och på din rasklubbs hemsida så kanske det klarnar lite :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 954
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 057
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka