Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
delvis knapp *
Är det inte så att man inte behöver vara medlem tills dess att man står för sitt första championat dvs innan tredje certifikatet?
någon får gärna rätta mej om jag har fel.
Okej tack för svaret!
Det var precis dom frågor jag behövde svar på..
Räcker det inte med att vara medlem i SKK???
För om man ska va medlem i klubben som anrangerar så blir det ju en helsikes massa klubbar man måste va medlem ii??
Eller missförstår jag dig nu?
Fel, fel, fel.
Man måste vara medlem för att kunna ställa ut sin hund i skk eller de andra klubbarnas regi.
Hunden ska vara vaccinerad och ha fyllt 6 månader senast fredagen innan utställningen.
Dvs du kan lugnt anmäla din hund
Man ska vara medlem i SKK för att få ställa på de olika lokala kennelklubbarnas utställningar, samr special/rasklubb för att få ställa på deras utställningar.
I mitt fall är jag medlem i Västernorrlands kennelklubb, Svenska terrierklubben och aussieklubben för att kunna ställa mina terriers på deras olika utställningar.
*trådnappning*
Smyger in här och försöker förstå det här med medlemskap i klubbar. Är medlem i rottweilerklubben samt en lokal brukshundklubb, räcker det för att få ställa ut? Eller måste man lösa separat medlemskap i SKK?
/nässla - hämtar hunden på lördag!
Aha Då är det bara att betala in till SKK också då.
*kl*
Försöker förstå det här med klubbar. Krångligt värre för nån som inte är insatt...
Jag kommer skaffa en D/S Gårdshund, och funderar på vilka klubbar jag "bör" gå med i. SKK, självklart. Rasklubben för DSG, absolut. Men de anordnar ju inga utställningar (eller?) utan det gör SGVK (Svenska gårds och vallhundsklubben) så då måste jag gå med där också? Eller är jag automatiskt medlem där då jag är medlem i SKK? Hur hänger klubbarna ihop?
Ullis