Att söka jobb

De jobb jag sökt och fått (100% success hittills :D ) har varit sådana jobb som jag sökt, fastän jag redan har ett jobb jag trivs fantastiskt bra med, men ändå blivit så nyfiken på det nya att jag inte kunnat låta bli att söka ändå. Utan egentlig bakgrund i att jag vill byta jobb alls.

Det skulle jag vilja göra, men jag vet inte vad jag vill göra. Jag vet att jag gärna hade haft eget och jag jobbar gärna väldigt mycket i perioder så länge som jag har mer ledigt i perioder. Är hellre ledig på vintern än på sommaren. Vet inte vad jag ska göra. Jag har några idéer, men det är inget man överlever på. Då får man ha flera saker man pysslar med och det funkar ju, men jag vet ändå inte. Vill kunna satsa på någonting och köra hårt på det.

Så kan det absolut vara! Det beror ju på vad man önskar i övrigt. För mig själv där bestämmandet över egen tid och arbetsinsats överväger själva arbetet (bokföring + fakturering) är det ju absolut värt det. Vill jag ta 3 timmar lunch så kan jag det. Vill jag flytta jobbet till eftermiddagen så kan jag det. Vill jag plugga kvällskurser bredvid så kan jag det. Jag tror att valfriheten verkligen är en morot för min del.
Allt det du nämner kan jag göra i mitt jobb. Jag äger min tid i princip helt själv, förutsatt att jag tar hänsyn till arbetstidslagen så är systemet vi arbetar i öppet kl 06-21alla dagar i veckan året om. Jag få flexa som jag behagar och arbeta hemifrån, på språng, långlunch etc.
Ordentligt med semesterdagar, 35 betalda. Friskvård på arbetstid, läkarbesök på arbetstid, medicin betald osv.
Håller med dig totalt, självbestämmandet väger grymt tungt. Intressant på mitt arbete är att många lämnar denna arbetsgivare, som river sig i skallen med frågan hur man ska bli en attraktiv arbetsgivare. För mig är de redan det, även om det alltid finns saker att önska. Mentalt måste man vara väldigt tålig.

Det skulle jag vilja göra, men jag vet inte vad jag vill göra. Jag vet att jag gärna hade haft eget och jag jobbar gärna väldigt mycket i perioder så länge som jag har mer ledigt i perioder.

Hyr ut dig till ungefär det du gör nu? Många föredrar att ta in f-skattare för tillfälliga arbetstoppar, för att slippa stå med för hög bemanning.

Hyr ut dig till ungefär det du gör nu? Många föredrar att ta in f-skattare för tillfälliga arbetstoppar, för att slippa stå med för hög bemanning.
Jag sa ju upp mig i höstas, så jag jobbar inte. Men jag har ju kvalifikationer!

Marknadsföringen innebär att kontakta de intressanta bolagen och marknadsföra mig själv? Det är ju inte alltför svårt iofs. Frågan är vad jag ska göra. Det blir som ett enmansbemanningsföretag.

Jag sa ju upp mig i höstas, så jag jobbar inte. Men jag har ju kvalifikationer!

Marknadsföringen innebär att kontakta de intressanta bolagen och marknadsföra mig själv? Det är ju inte alltför svårt iofs. Frågan är vad jag ska göra. Det blir som ett enmansbemanningsföretag.

Äh, det är väl bara att fråga vad de behöver och sedan fylla behovet, tänker jag. De behöver förstärkning här, där och lite på andra sidan. Det är du. Lär man känna en större verksamhet är man ju snabbt oumbärlig om man kan hoppa in lite varstans. Genom att smyga in.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 257
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Jag började dela ut söndagstidningen som 13-åring. Jag var tvungen att få godkänt från skolan för att få ta jobbet. Detta jobb hade jag... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka