Att skicka med bussgods

canine

Trådstartare
Jag har aldrig använt mig av dem innan när jag skickat saker, men ska ev. sälja ett bilgaller nu och tänker att de borde vara smidigast att skicka med eftersom paketet blir ganska stort?

Är det någon som brukar skicka med dem och vet lite hur frakterna ligger ungefär i pris? kunde inte hitta någon bra info på deras hemsida tyvärr.

Det finns jättebra info på deras hemsida. Du gör i ordning en fraktsedel för det du ska skicka så får du reda på priset. :)
Jag har skickat en sadel en gång genom mer än halva Sverige, stooort paket, gick på 420 kr tror jag för några år sedan.

Det finns jättebra info på deras hemsida. Du gör i ordning en fraktsedel för det du ska skicka så får du reda på priset. :)
Jag har skickat en sadel en gång genom mer än halva Sverige, stooort paket, gick på 420 kr tror jag för några år sedan.

tack för svaret :) kan tänka mig att ett galler skulle kunna gå på runt hälften då kanske..? fick frågan om jag kunde sälja för en viss summa inkl. frakt men jag behöver ju veta vad frakten går på innan jag kan svara. Får ta och mäta och väga för att få ett hum kanske.

Hjälpte de till med förpackningen av sadel på plats eller fick du ordna det själv?

Det normala vid Bussgodsfrakt är att avsändaren emballerar godset själv. Det är väl egentligen rimligast också, så man själv känner att grejorna är skyddade.

tack för svaret :) kan tänka mig att ett galler skulle kunna gå på runt hälften då kanske..? fick frågan om jag kunde sälja för en viss summa inkl. frakt men jag behöver ju veta vad frakten går på innan jag kan svara. Får ta och mäta och väga för att få ett hum kanske.

Hjälpte de till med förpackningen av sadel på plats eller fick du ordna det själv?
Bästa är att mäta och väga så får du exakt kostnad. :)
Jag gjorde emballaget själv men de säljer även färdiga packningar där fraktkostnaden är inkluderad.

Bästa är att mäta och väga så får du exakt kostnad. :)
Jag gjorde emballaget själv men de säljer även färdiga packningar där fraktkostnaden är inkluderad.

Ok får försöka packa själv och mäta ordentligt tror jag, det kan ju kanske vara lite billigare än att köpa en färdigfrankerad förpackning.:up:

Liknande trådar

Samhälle Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc. Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 733
Senast: Dimmoln
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 426
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: Jeps
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 338
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter