Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni med spädbarn och lite äldre barn.
Att orken, energin, sömnen och tiden (bla) är trytande kan nog ingen sticka under stolen med.
Så hur ser era rutiner ut? Hur lägger ni upp era dagar? Hur gör ni för att orka och samla energi?
Precis så gör jag också när det blir för jobbigt. Idag har jag sovit mest hela dagen (har inte mått bra) men tänker ändå gå och lägga mig i tid faktiskt.Just nu är det tufft och jag överlever genom att dricka en del kaffe har det varit flera riktigt jobbiga nätter på raken går jag och lägger mig vid åtta några kvällar och då funkar det, samtidigt får jag då ingen "barnfri" stund på kvällen vilket jag verkligen behöver.
Jag har en 6 åring och en 10 månaders.Ni med spädbarn och lite äldre barn.
Att orken, energin, sömnen och tiden (bla) är trytande kan nog ingen sticka under stolen med.
Så hur ser era rutiner ut? Hur lägger ni upp era dagar? Hur gör ni för att orka och samla energi?
Ni med spädbarn och lite äldre barn.
Jag undrar vad det är jag missar, för jag känner inte alls igen mig i era situationer Har en dotter på 4,5 år och en son på 2,5 mån. Igår var första gången sedan FL som jag var riktigt riktigt trött och somnade i soffan vid 22, bebis var inte ordentligt sövd då utan jag blev väckt ett par gånger av hans gny och fick guppa lite. Men då hade jag varit på tävling hela dagen och gjort fyra starter så att jag var trött var liksom inget konstigt.
Bebis sover oftast bra, äter ca 2-4 ggr per natt, jag har honom i en bedside crib eller i sängen så jag behöver inte gå upp. Dottern läggs vid 21 och sover till kring 8.
Dagarna gör vi lite olika grejer ute och inne, leker, städar, mockar, chillar. Skulle jag behöva kan jag oftast få en powernap på eftermiddagen.
Min lilla är vaken mellan 1-2 timmar varje natt och går upp innan 6 på morgonen. Hon vaknar inte ofta utan är vaken långa stunder ofta tvåx1h. Jag hinner aldrig sova på dagen. Vissa dagar är jag så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen.Jag undrar vad det är jag missar, för jag känner inte alls igen mig i era situationer Har en dotter på 4,5 år och en son på 2,5 mån. Igår var första gången sedan FL som jag var riktigt riktigt trött och somnade i soffan vid 22, bebis var inte ordentligt sövd då utan jag blev väckt ett par gånger av hans gny och fick guppa lite. Men då hade jag varit på tävling hela dagen och gjort fyra starter så att jag var trött var liksom inget konstigt.
Bebis sover oftast bra, äter ca 2-4 ggr per natt, jag har honom i en bedside crib eller i sängen så jag behöver inte gå upp. Dottern läggs vid 21 och sover till kring 8.
Dagarna gör vi lite olika grejer ute och inne, leker, städar, mockar, chillar. Skulle jag behöva kan jag oftast få en powernap på eftermiddagen.
Man får mycket energi av lilla pyret också, icke att förglömma . Och är man två normala, engagerade föräldrar funkar livet bra. (Men jag har bara en!)Ni med spädbarn och lite äldre barn.
Man får mycket energi av lilla pyret också, icke att förglömma . Och är man två normala, engagerade föräldrar funkar livet bra. (Men jag har bara en!)
Stora skillnaden är nog sömnen jag vet inte hur många gånger bebis vaknar om nätterna men det är som regel mer än 2 gånger. Hon har en ovana att fylla upp blöjan på nätterna så man måste upp och byta. För 1-2 veckor sedan bytte jag 7 (!!!) bajsblöjor en natt. Däremellan gnäll och sånt. Sov max en timme i stöten den natten. Var förstörd i flera dagar efter. Normalt är det 2-4 blöjbyten plus tillhörande matningar. Ofta gnäll i kombination med mat innan zombiehjärnan fattar att det är dags att byta blöja. Ofta är bebisens mage så full att hon kräks innan jag kopplar gnäll med blöjbytardags. I bästa fall kräks hon bara på mig men oftast i hela sängen också så man får sova i en kräkpöl sen. Jag hade en bra natt när sambon sov i gästrummet så jag slapp trängas. Då vaknade bebis kanske 2-3 ggr för mat innan jag, kl 6, upptäckte att blöjan var så full att den läckt och jag hade en kisspöl i sängen. Då var jag halvpigg den dagen. Åtminstone tillräckligt pigg för att behålla lugnet när vi tog passfoton på barnen. Jag åkte själv med barnen och den lilla skrek från att vi kom in genom dörrarna tills vi gick ut, med en paus på 10-15 sekunder när de lyckades fånga hennes uppmärksamhet för fotot.Jag undrar vad det är jag missar, för jag känner inte alls igen mig i era situationer Har en dotter på 4,5 år och en son på 2,5 mån. Igår var första gången sedan FL som jag var riktigt riktigt trött och somnade i soffan vid 22, bebis var inte ordentligt sövd då utan jag blev väckt ett par gånger av hans gny och fick guppa lite. Men då hade jag varit på tävling hela dagen och gjort fyra starter så att jag var trött var liksom inget konstigt.
Oh herregud! KRAMStora skillnaden är nog sömnen jag vet inte hur många gånger bebis vaknar om nätterna men det är som regel mer än 2 gånger. Hon har en ovana att fylla upp blöjan på nätterna så man måste upp och byta. För 1-2 veckor sedan bytte jag 7 (!!!) bajsblöjor en natt. Däremellan gnäll och sånt. Sov max en timme i stöten den natten. Var förstörd i flera dagar efter. Normalt är det 2-4 blöjbyten plus tillhörande matningar. Ofta gnäll i kombination med mat innan zombiehjärnan fattar att det är dags att byta blöja. Ofta är bebisens mage så full att hon kräks innan jag kopplar gnäll med blöjbytardags. I bästa fall kräks hon bara på mig men oftast i hela sängen också så man får sova i en kräkpöl sen. Jag hade en bra natt när sambon sov i gästrummet så jag slapp trängas. Då vaknade bebis kanske 2-3 ggr för mat innan jag, kl 6, upptäckte att blöjan var så full att den läckt och jag hade en kisspöl i sängen. Då var jag halvpigg den dagen. Åtminstone tillräckligt pigg för att behålla lugnet när vi tog passfoton på barnen. Jag åkte själv med barnen och den lilla skrek från att vi kom in genom dörrarna tills vi gick ut, med en paus på 10-15 sekunder när de lyckades fånga hennes uppmärksamhet för fotot.
Min bebis är inte den allra svåraste men särskilt bortskämd med nattsömn är jag nog inte tycker jag. Hon sover i alla fall bra några timmar på dagen förutsatt att hon får sitta i bärselen under tiden eller att jag ligger bredvid henne i sängen. Jag blir rätt skadad av sömnbrist men tänker att så småningom är barnen stora och sover halva dagarna i stället så det är okej. Så länge jag får förenkla dagarna och har lite stöd av sambon vid behov är det bra.
Haha! Oj, lät det så illa? jag har börjat vänja mig lite men visst är jag en vandrande död så gott som dagligen funderade senast nyss på om man skulle köpa hem massa nyttigheter att göra såna energiboostande smoothies med för att se om man kan få loss mer av dagarna.Oh herregud! KRAM
Haha! Oj, lät det så illa? jag har börjat vänja mig lite men visst är jag en vandrande död så gott som dagligen funderade senast nyss på om man skulle köpa hem massa nyttigheter att göra såna energiboostande smoothies med för att se om man kan få loss mer av dagarna.
Jag har hoppet uppe om att det reder ut sig snart. Nu förekommer ändå bra nätter ibland så jag tror att det blir bättre snart, de bra nätterna ska bara bli rutin. Inatt var en bra natt så nu är jag "pigg". Ett blöjbyte men lite stökigt vid något tillfälle i stället. Med en kopp kaffe kommer jag nog att vara riktigt alert idag. Jag vaknade varken av SMS eller sambons larm så en halvtimme-45 minuter sovmorgon blev det medan stora tjejen underhöll sig självHaha ja det lät så illa! Men jag tror som du att största avgörande faktorn är sömnen, samtidigt så är det väl vanligare att småttingarna vaknar en handfull gånger och inte 25 varav 12 med bajsblöja?