LindgrenV
Trådstartare
Min kära mor målar och målar och målar, fantastiska tavlor med häftiga motiv och de har varit omtyckta i många år. Hon har haft ett uppehåll, men har nu fått till en sprillans ateljé och en hel hög inspiration och kreativitet. Enda problemet är att hon inte är en businesswoman. För fem öre. Hon ger bort tavlorna hon gör, tar inte ens betalt för materialåtgången. Hon ångrar att hon gav bort tavlorna hon gjorde för några år sedan och jag vet att hon om några år kommer ångra att hon ger bort tavlorna hon gör nu. Dessutom skulle hon behöva pengarna, framför allt för att täcka omkostnaderna för målandet - färg och duk är ju dyrt!!
Så nu har hon bett mig om hjälp att kränga tavlorna åt henne, vilket inte är ett problem alls. Däremot har jag ingen aning om hur man ska tänka när det kommer till prissättning på tavlor. Där behöver jag bukes hjälp! Jag själv säljer mina tjänster som fotograf, men försäljning av målningar har jag ingen erfarenhet av. Help me, please!
Så nu har hon bett mig om hjälp att kränga tavlorna åt henne, vilket inte är ett problem alls. Däremot har jag ingen aning om hur man ska tänka när det kommer till prissättning på tavlor. Där behöver jag bukes hjälp! Jag själv säljer mina tjänster som fotograf, men försäljning av målningar har jag ingen erfarenhet av. Help me, please!