Att säga upp stallplats - dåligt samvete

N

Nanonymitet

Jag har fått ett kanonerbjudande om en stallplats - i stort sett allt jag sökt i ett par år nu! Men det innebär ju att jag måste säga upp min nuvarande stallplats och jag känner mig så skyldig :crazy:
De har precis byggt nya boxar för det kom fler hästar och de beställt hem hösilage till mig också :crazy: Och så tänker jag förmodligen flytta! :eek: Känner mig som världens elakaste och misstänker att jag kommer få en rejäl utskällning.

Sv: Att säga upp stallplats - dåligt samvete

Jag har fått ett kanonerbjudande om en stallplats - i stort sett allt jag sökt i ett par år nu! Men det innebär ju att jag måste säga upp min nuvarande stallplats och jag känner mig så skyldig :crazy:
De har precis byggt nya boxar för det kom fler hästar och de beställt hem hösilage till mig också :crazy: Och så tänker jag förmodligen flytta! :eek: Känner mig som världens elakaste och misstänker att jag kommer få en rejäl utskällning.

Jo.
Men vems liv lever du, din eller någon annans? Klart att du ska flytta om det passar dig och din häst bättre.

De får säkert in en ny häst som äter upp hösilaget. :)
Och du kan ju erbjuda dig att höra dig för och hjälpa till att hitta någon.

Håller med ovanstående!

Du ska såklart bestämma efter vad som är bäst för dig och din häst! :laugh:
Och ifall det krisar sig med hösilaget, kan du inte köpa med dig det till nästa stall isf?

Nej, det går inte.

Din box kan de annonsera ut och den som kommer behöver ju hösilage.

Du ska inte ha dåligt samvete för att du flyttar, så länge du säger upp dig på ett schysst sätt.

du har rätt att flytta både utan utskällning och utan dåligt samvete.

Problemet med att vi inom hästnäringen inte kan skilja på kompisar, vänner och affärsbekanta leder bara till krångel! Du är/har varit hyresgäst (affärsbekant) med stallägaren, du kan fortfarande vara kompis/vän trots att du säger upp stallplatsen. Det låter som du har haft en bra stallplats men att du har hittat något som är bättre för just dig. Det är något som alla förstår och respekterar. Ibland kan också en förändring vara bra. Många gånger klamrar man sig fast vid det man har för att man är rädd att det det man gör ur någon aspekt ska vara fel beslut.

Säg upp platsen på ett positivt sätt, tala om vad som varit bra, negativ kritik borde du fört fram för länge sedan.

Vad menar du med att de "beställt hem hösilage till dej". Har du bett dem om det eller ingår hösilaget i hyran?

Jag är oxå sån, men som alla här säger, det är bara att säga upp kontrakten. Du behöver väl inte ens ange någon anledning om de inte frågar? de måste ju vara väl medvetna om att folk kan komma och gå när de hyr ut stallplatser.

Ang hösilaget så är det absolut inte ditt problem. Om de beställer hem hö till x antal hästar i x antal månader så är det något de får stå för själva - som sagt, de måste ju vara medvetna om att folk kan flytta ?

Men jag vet precis hur du känner! jag får dåligt samvete av att byta hårfrisör (!!)

Har de verkligen ordnat mat till dig personligen eller är det mer "den ranson som en häst behöver "?. Det låter som du står i ett område där det är svårt att få hyresgäster, stämmer det? Annars bortde det ju vara lättare att hitta en ny hyresgäst om grovfodret är fixat och stallet renoverat.. tycker man.
Jag förstår absolut hur du känner det, jag är precis likadan.. ;) Men som det skrivits tidigare, ni kan ju fortfarande vara vänner om det är på det planet att ni umgås, man behöver ju inte skiljas som ovänner, det behöver ju inte alls bli så dramatiskt.
Kom att tänka på att det nästan låter som du ska göra slut med stallägarna, och så illa är det ju inte, ni ska ju bara bli särbos.. (och öppna upp förhållandet lite eftresom du hittat någon annan som kan erbjuda mer ;)..)
/U

Säg upp platsen på ett positivt sätt, tala om vad som varit bra, negativ kritik borde du fört fram för länge sedan.

Så gjorde vi när vi flyttade till nuvarande stallet.
Förra stallet var super, men inget ridhus. Så vi pratade med stallägaren, sa upp oss men sa att det absolut inte berodde på vantrivsel etc.
Och så skrev vi ett gulligt litet brev (:

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 362
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 570
Senast: skuggi
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 267
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 812
Senast: Hoppsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar