att renovera en gammal boj!

snigelfarmor

Trådstartare
om detta inte är rätt tråd så vet jag inte :)

har en hemsida där jag visar hur vi renoverade vår gamla boj-77
den har stått ute i fem år och så tänkte vi ge den en chans till.
både jag o min pappa e svetsutbildade och har intresse för det, jag hade dessutom dubbelt intresse i det hehe :)

se själv. fråga gärna.

/jenny

Senast ändrad av en moderator:
Nu har jag flyttat tråden från hästutrustning till anläggningsutrustning. I rubriken till hästutrustning står det : Här syftas på utrustning som hästen har på sig.
I rubriken till anläggningsutrustning står det : olika typer av utrustning som hör till en hästanläggning, även hästtransporter. Svårt?

jepp. fast den rullar inte på vägen, min häst avlivades tyvärr...
så nu står den på samma ställe igen suck*

Hmm..typiskt, funderat på att sälja den då?
Ingen bild på den i "nytt" skick :confused:

jo, kanske skulle sälja den istället, jag flyttar ju inte ner till lun förrän om några år och tror nästan jag ska ha råd att köpa en nyare transport då. fast denna har jag varit så nöjd med!
det mesta är ju förnyat på den, golvet är ju nytt, alla balkarna, nya väggar och ny axel o bromsar.

får be far min at ta kort, han skulle köpa digitalkamera.

men den ser ju ut som den gör på de första bilderna, fast grundfärgen e övermålad. färgen e original metallicblå med vit rand. snyggt.
Morfar kände ägaren till Bojfabriken, därav originalfärgen :)

har oxå en boj, och den är oxå svetsad här o var.
men vi har mkt kvar o göra. vädret tillåter inte utomhusarbete just nu :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 212
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar