Fraggel_Tess
Trådstartare
Igår morse trodde min far att han såg en kalv på en av sina ängar men såg när han kom närmre att det var en Gran Danois som stod men tänkte att det kanske är grannen som skaffat en eller har besök av en som har en sådan hund. I alla fall så har något smugit runt sedan i torsdags kring mina föräldrars gård för hunden hemma har varit vansinnig mer eller mindre varenda kväll. Men inatt vid tolvsnåret så blev mina föräldrars hund vansinnig något så rejält och gick runt och tittade i fönstrena inne. Utanför vid knuten av huset står det en stor Gran Danois så mina föräldrar ringer till polisen och frågar om någon möjligtvis saknar en sådan och mycket riktigt det gjorde ett par.
Så de fick ringa men fick inget svar men till slut hade polisen fått tag i dom och hunden var mycket skygg men min mor lyckades övertala hunden att äta korv genom köksfönstret tills hans matte och husse kom men det gick åt en hel del korv...
Idag så kom hans husse och matte med blomma, bingolotter och korv till mina föräldrar som tack för hjälpen men som mamma sa det var inget som hade behövts men det var mkt snällt av hundens ägare.Ville bara tala om denna lite udda händelse men som fick ett lyckligt slut. Min mamma tyckte själv att hunden var läskigt stor men så är inte min mor särskilt lång heller och hon tyckte hunden var mer eller mindre lika lång som henne :smirk:
Så de fick ringa men fick inget svar men till slut hade polisen fått tag i dom och hunden var mycket skygg men min mor lyckades övertala hunden att äta korv genom köksfönstret tills hans matte och husse kom men det gick åt en hel del korv...
Idag så kom hans husse och matte med blomma, bingolotter och korv till mina föräldrar som tack för hjälpen men som mamma sa det var inget som hade behövts men det var mkt snällt av hundens ägare.Ville bara tala om denna lite udda händelse men som fick ett lyckligt slut. Min mamma tyckte själv att hunden var läskigt stor men så är inte min mor särskilt lång heller och hon tyckte hunden var mer eller mindre lika lång som henne :smirk: