"Och det är därför jag hatar kvinnor "
Va?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Och det är därför jag hatar kvinnor "
Jag vet inte hur det ser ut rent statistiskt. Men jag vet att de som har frågat mig om barn har samtliga varit kvinnor. Jag vet inte om det varit den enda saken k deras liv som är viktig, och att de därför tror att detta gäller för alla andra också? Kvinnofälla och så?
Pappersvändare på statlig myndighet, har haft några kollegor och en chef som bara pratade om sina barn när vi hade fika.Var jobbar man om man pratar mycket om barn? Jag har nog aldrig varit på ett ställe där man pratar om sina barn med kollegor, eller kommenterar ev barnlöshet? Jag vet om vilka av mina kollegor som har barn, men jag har noll koll på vad de heter och har bara en ungefärlig ålder på dem.
Var jobbar man om man pratar mycket om barn? Jag har nog aldrig varit på ett ställe där man pratar om sina barn med kollegor, eller kommenterar ev barnlöshet? Jag vet om vilka av mina kollegor som har barn, men jag har noll koll på vad de heter och har bara en ungefärlig ålder på dem.
Men vad är det där för kommentar?"Och det är därför jag hatar kvinnor "
Jobbet där det var som värst var inom psykiatrin. De äldre kvinnorna levde för sina barn och barnbarn. De yngre var gravida mest hela tiden. Männen var klassiska gubbar som låtsades att de brydde sin noll om sina barn. De gillade gubbiga sakerVar jobbar man om man pratar mycket om barn? Jag har nog aldrig varit på ett ställe där man pratar om sina barn med kollegor, eller kommenterar ev barnlöshet? Jag vet om vilka av mina kollegor som har barn, men jag har noll koll på vad de heter och har bara en ungefärlig ålder på dem.
Det varierar beroende på arbetsplats är min erfarenhet.Och kvinnor pratar generellt bara om barn?
Hemtjänsten på en liten ort, det var barn, barnbarn och kommentarer om vad konstig man var om man inte ville skaffa barn i 20-årsåldern samt att någon vabbade för mycket, någon hade för många barn och med för många pappor. Och hur konstig man är om man inte skaffar barn alls. Varenda. Jäkla. Rast.Var jobbar man om man pratar mycket om barn? Jag har nog aldrig varit på ett ställe där man pratar om sina barn med kollegor, eller kommenterar ev barnlöshet? Jag vet om vilka av mina kollegor som har barn, men jag har noll koll på vad de heter och har bara en ungefärlig ålder på dem.
Så länge man har en partner jobbade i en liten grupp med bara män ett tag och de frågade/retades lite om det. Men det hände åtminstone bara ett par gångerDet är så jäkla skönt att jobba i en grupp med bara män.
Slippa tjat och prat om barn, någon frågade i början om jag har barn, svarade nej och att jag inte vill ha några, sen var det bra med det.
Sorry men jag blev nyfiken, vad betyder detta?En såndär ”Min mormor hälsar och säger förlåt”-farmor.
Är det kanske mer skillnad mellan stad och landsbygd än mellan yrken? Det är väl vanligare att man väntar eller är frivilligt barnlös i städer, så gissningsvis är det mer accepterat där?Hemtjänsten på en liten ort, det var barn, barnbarn och kommentarer om vad konstig man var om man inte ville skaffa barn i 20-årsåldern samt att någon vabbade för mycket, någon hade för många barn och med för många pappor. Och hur konstig man är om man inte skaffar barn alls. Varenda. Jäkla. Rast.
Sorry men jag blev nyfiken, vad betyder detta?