Den här tråden fick mig att reflektera lite över mitt förhållningssätt och öppenhet till min egen sexualitet. Vid mitt "sexuella uppvaknande", eller vad man nu ska kalla det utan att låta bajsnödig, så var det kvinnor jag var sexuellt attraherad av. Efterhand så inkluderades män i den biten också, och det är också de som jag hyst romantiska känslor för, dejtat och varit tillsammans med. Jag utesluter inte att jag skulle kunna få känslor för en kvinna, och skulle vara öppen för det om det hände, men det har inte varit i närheten hittills. Därför tycker jag att det nästan är lite problematiskt att tala om mig själv som bisexuell, eftersom att det får en sådan sexuell betoning i mitt fall. Tycker nästan att det känns lite som ett "hån" mot personer som lever med både kvinnor och män om jag ska tala om mig själv i sådana termer. Däremot så brukar jag tala i termer om att jag inte är helt heterosexuell, och frågar någon så har jag inga problem med att vara mer detaljerad. Sedan har det absolut hänt att jag talat med lite trångsynta familjemedlemmar/släktingar om att det inte är h
elt uteslutet att jag någon dag dejtar en tjej, mest för att mjuka upp dem och uppmuntra till att tänka ett varv till.