Elisha
Trådstartare
Är på jakt efter en ny häst. Är dock gravid i v 36 och har inte möjlighet att provrida pga för tung och för mycket krämpor. I de flesta fall är det ju rätt svårt att hitta rätt häst. Så av den anledningen kollar jag redan nu. Om hästen med stort H skulle dyka upp, vilket den ev redan gjort. Är det jättekonstigt att inte provrida? I detta fall är hästen påbörjad inridning i skritt och trav, så det är ju inte jättemycket jag kan testa iallafall på iallfall, eller? Är det jättekonstigt att be att säljaren visar hästen och jag avstår att provrida, eller är det jättedumt? Eller uppfattas jag som mycket oseriös av säljaren? Tänker att väntar jag tills jag kan provrida är hästen antagligen såld.
Några tankar? Vill inte ens fråga om det uppfattas som extremt oseriöst i mitt fall. Jag har inget bra självförtroende nej.
Är endast ute efter inte inridna - för att skicka iväg på inridning när den kommit hem till mig, alt som i detta fall, påbörjad eller precis inriden och inget mer, så det handlar inte om utbildade hästar, sånna skulle jag vilja provrida och testa knapparna på.
Några tankar? Vill inte ens fråga om det uppfattas som extremt oseriöst i mitt fall. Jag har inget bra självförtroende nej.
Är endast ute efter inte inridna - för att skicka iväg på inridning när den kommit hem till mig, alt som i detta fall, påbörjad eller precis inriden och inget mer, så det handlar inte om utbildade hästar, sånna skulle jag vilja provrida och testa knapparna på.