Att inte bli blåst på jobberbjudanden

Wille

Trådstartare
Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet och då tackar jag för mig. Företag som inte går att kommunicera med går bort.

Nu har jag ett jobberbjudande att försöka bedöma igen. Jag ställde ett flertal frågor och fick svaret ja, men det framkom inte riktigt vilken fråga det var ett svar till. Men det är i alla fall ett svenskt bolag. Incluso AB. Kollade deras hemsida och såg inte något konstigt direkt.

Någon som vet om de är seriösa?

Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet och då tackar jag för mig. Företag som inte går att kommunicera med går bort.

Nu har jag ett jobberbjudande att försöka bedöma igen. Jag ställde ett flertal frågor och fick svaret ja, men det framkom inte riktigt vilken fråga det var ett svar till. Men det är i alla fall ett svenskt bolag. Incluso AB. Kollade deras hemsida och såg inte något konstigt direkt.

Någon som vet om de är seriösa?
På deras startsida finns denna texten

"Någon använder vårt namn och kontaktar personer på WhatsApp och Telegram med jobberbjudanden.
Detta sker internationellt och flera rekryteringsföretag är drabbade
Vi är inte associerade med detta på något vis och kontaktar aldrig någon på detta sätt.
Obs! Detta är en Scam. Blocka och rapportera, tack."

Så gissar att det även gäller FB

På deras startsida finns denna texten

"Någon använder vårt namn och kontaktar personer på WhatsApp och Telegram med jobberbjudanden.
Detta sker internationellt och flera rekryteringsföretag är drabbade
Vi är inte associerade med detta på något vis och kontaktar aldrig någon på detta sätt.
Obs! Detta är en Scam. Blocka och rapportera, tack."

Så gissar att det även gäller FB
Ok, jag bläddrade aldrig ner på första sidan. Men ja, då var det som jag misstänkte då. Jävla fula fiskar att behöva hantera.

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 677
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb Jag upplever att det nu är färre jobb att söka än när jag sökte jobb i början av året. Så jag funderar på vad mer man kan göra för att...
2
Svar
29
· Visningar
2 943
Senast: Wille
·
  • Låst
Skola & Jobb Först och främst, jag vet hur otroligt bortskämt detta kommer te sig. Att jag har ett jobb och verkar ta det som givet. Eller att jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 111
Skola & Jobb Åh, jag tycker att det här med löneanspråk är så himla svårt :nailbiting: Jag jobbar som projektledare och har gjort i 8 år nu, och på...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 736
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar