Att "hoppa in" en häst

Elanor

Trådstartare
Hej alla hoppgalna!

Jag har ett sto, sju år gammalt som rids i western. Det senaste när tösen min har gått i skogen försöker hon ta ALLA tillfällen som går att skutta över grenar och annat! Så jag tänkte att om hon vill, så varför inte? Jag saknar ju faktiskt hoppningen lite..

Så jag letar lite tips hos er som har sådana att ge. Hur ska jag gå tillväga för att på säkraste vis (ja, jag är väl inte helt orädd :p) lära min markbundna häst att hoppa?
Bommar är hon redan van vid, men sparkar gärna på dem. Jag löshoppade henne över ca 20cm en gång, så hon vet nog ungefär hur man hoppar :rofl:

Kasta in era tips! tacktack! :bow:

Sv: Att "hoppa in" en häst

16 visningar men INGEN som vet någonting om hoppning!?
konstigt.......... ;)

Sv: Att "hoppa in" en häst

Löshoppa lite till? Borde väl vara lättare för henne att komma på hur allt fungerar utan en "klump" på ryggen?

Har ingen jätteerfarenhet så jag bara bollar lite idéer;)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 919
Hoppning Jag fick en dressyrhäst förra året som jag nu utbildar vidare. Han är 5år och är "ren" dressyrhäst. Jag har aldrig hoppat honom under...
Svar
4
· Visningar
2 376
Senast: Fiorano
·
L
Ridning Hej! Jag har ett stort problem när det kommer till hoppningen, nämligen att jag blir osäker på högre höjder - desto piggare häst, desto...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: louisewendt
·
Hästhantering Hej Jag behöver lite tips och råd ang. min häst som är två år, en vallack som är väldigt snäll i all hantering men vi har ett stort...
Svar
10
· Visningar
2 382
Senast: jklirla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Burkmat
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur